«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| طوطی‌ها در استرالیا زباله‌گردی می‌کنند! + ویدئو

در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد تیره‌ای از طوطی‌ها قادرند زباله‌گردی را از انسان‌ها بیاموزند و غذای خود را از داخل مخازن زباله پیدا کنند.

دور دنیا| طوطی‌ها در استرالیا زباله‌گردی می‌کنند! + ویدئو
کد خبر: 507396
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد تیره‌ای از طوطی‌ها قادرند زباله‌گردی را از انسان‌ها بیاموزند و غذای خود را از داخل مخازن زباله پیدا کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشمندان متوجه شدند طوطی‌های کاکلی، همانند کودکان انسان که حرکات بزرگ‌ترها را فرا می‌گیرند و تقلید می‌کنند، قادرند این کار را انجام دهند.

این نوع طوطی‌ها در شهر سیدنی تبحر خاصی در باز کردن درِ مخازن زباله پیدا کرده و توانسته‌اند از این طریق غذای خود را پیدا کنند.

یکی از دانشمندان موزه استرالیا کاملاً اتفاقی شاهد این صحنه بود و با تلفن همراهش از آن تصویربرداری کرد تا پژوهشی در این زمینه در موسسه تحقیقات ماکس بلانک انجام شود.

باربارا کلامپ پژوهشگر اصلی تحقیق فوق که برای این مرکز متخصص در رفتارشناسی حیوانات انجام گرفته می‌گوید: تصاویر منتشرشده توجه ما را به شدت جلب کرد زیرا نوعی ابتکار و روش جدیدی برای رسیدن به غذا در زندگی درون‌شهری این حیوانات محسوب می‌شود.

به گفته محققان، آنها باید مطمئن می‌شدند این تیره از طوطی‌ها که هوش کمتری نسبت به دیگر طوطی‌ها دارند از ابتدا این مساله را نمی‌دانسته‌اند، از این رو تلاش شد تا از طریق پرسشنامه اینترنتی از ساکنان تمامی مناطق سیدنی این سوال پرسیده شود. سپس مشخص شد فقط طوطی‌های سه منطقه از شهر از وجود غذا در داخل مخازن اطلاع داشته و در مخازن را باز می‌کرده‌اند.

محققان همچنین دریافتند که تنها 10 درصد از این پرندگان می‌توانند این کار را که برای یک پرنده نسبتاً کار شاقی محسوب می‌شود انجام دهند، این در حالی است که سایر آنها منتظر می‌مانند تا مردم این کار را برایشان انجام دهند.

تفاوت در نحوه باز کردن درپوش‌ این مخازن هم محققان را به این نتیجه رساند که طوطی‌های مذکور از افراد متفاوتی این کار را فرا گرفته‌اند. علاوه بر این، برخی از طوطی‌ها هم از همسانان خود این کار را یاد گرفته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها