رئیس جمهور تونس در گفتگو با بلینکن: اقداماتم "قانونی" است

رئیس جمهور تونس در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایالات متحده تأیید کرد اقداماتی که اخیراً در تونس انجام شده "مطابق با اصل 80 قانون اساسی این کشور" است.

رئیس جمهور تونس در گفتگو با بلینکن: اقداماتم "قانونی" است
کد خبر: 507418
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۷:۵۰:۳۱

اعتمادآنلاین| در بیانیه دفتر ریاست جمهوری تونس آمده است: قیس سعید، رئیس جمهور تونس و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب مکالمه تلفنی را درباره رخدادهای اخیر تونس انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در این تماس رئیس جمهور تونس بر احترام به مشروعیت، حقوق و آزادی‌ها تأکید کرد.

وی گفت که اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای فصل 80 قانون اساسی برای حمایت از نهادهای قانونی، محافظت از کشور و دستیابی به صلح اجتماعی است. "

وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر ادامه مشارکت کشورش در توسعه روابط با تونس در زمینه‌های مختلف و ترویج ارزش‌ها و اصول مشترک مربوط به دفاع از حقوق بشر و دموکراسی تاکید کرد.

وی خواهان پایبندی رئیس جمهور تونس به اصول دموکراسی و حقوق بشر شد و بر لزوم حفاظت از مذاکرات فراگیر با همه گروه‌های سیاسی و ملت تونس تاکید کرد.

بلینکن همچنین گفت که کشورش اوضاع در تونس را از نزدیک پیگیری می‌کند و به تماس با مقامات تونسی ادامه می‌دهد.

یکشنبه، رئیس جمهور تونس با صدور دستوراتی به خاطر ناکامی در مهار کرونا، هشام المشیشی، نخست وزیر را از سمت خود برکنار و فعالیت پارلمان را به مدت 30 روز تعلیق کرد.

همچنین مصونیت نمایندگان را لغو و قدرت اجرایی را تا زمان تشکیل دولت جدید به عهده گرفت.

وی گفت که این اقدامات باید از ماه‌ها قبل صورت می‌گرفت این در حالی است که منتقدان این اقدامات و راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس آن را "کودتا" می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها