روایت فتح از مسعود جعفری جوزانی تجلیل کرد / 4 دهه فعالیت متعهدانه

به‌ پاس چهار دهه فعالیت حرفه‌ای و هنری در سینمای انقلاب اسلامی از مسعود جعفری جوزانی توسط رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح تجلیل شد.

روایت فتح از مسعود جعفری جوزانی تجلیل کرد / 4 دهه فعالیت متعهدانه
کد خبر: 507520
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به‌پاس چهار دهه فعالیت حرفه‌ای و متعهدانه در عرصه سینمای انقلاب اسلامی از مسعود جعفری جوزانی با اهدای لوح تقدیر و تصویر منقوش به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.

به گزارش مهر، متن لوح تقدیر که با امضای رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح اهدا شد، بدین شرح است:

«برادر ارجمند و هنرمند فرهیخته جناب آقای مسعود جعفری جوزانی

سینمای ایران به معنای حقیقی و واقعی کلمه با خلق آثار شما طرحی نو و لعابی تازه انداخت، به‌راستی در سال‌هایی که هنوز در سینما نو پای انقلاب خبری از تکنولوژی و امکانات خیره‌کننده نبود حضرت‌عالی با جسارت و شجاعت مثال‌زدنی «جاده‌های سرد» را آن‌هم در مقام اولین اثر بلند سینمایی‌تان به رخ جهانیان کشاندید و ثابت کردید که اولی تر از امکانات فنی و سخت‌افزاری این خلاقیت توأمان با جسارت، شجاعت و تعهد به سرزمین و میهن است که در هنر سینما حرف اول را میزند و چه زیبا فرهنگ غنی و روزگار دیروز و امروزمان را با «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» به تصویر کشیدید و روایت کردید قصه سه نسل ایران‌مان را در مجموعه فاخر و ماندگار «در چشم باد» و در نهایت چه عالمانه گفت مرحوم اکبر عالمی که شما سینما را عمیقاً می‌شناسید، ذائقه جهانیان را می‌شناسید و می‌دانید که تکه‌پاره‌های برجای‌مانده در تاریخ را چگونه در کنار یکدیگر قرار داده و آن را دراماتیزه کنید تا ما در جهان با فیلم‌هایتان احساس سرافرازی کنیم و این خصلتی است که پس از چهل سال فعالیت متعهدانه و به‌دوراز برخی غوغاسالاری‌ها، بدل به امضای شما در آثارتان شده است.

این لوح یادبود نکوداشتی است کمترین بر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان در چهار دهه خلق آثار ماندگاری همچون شهسوارانِ میدانِ حقیقت که مشتاقان هنر حقیقی را به وجد و سما آورده است. با آرزوی سلامتی و تندرستی شما هنرمند گران‌قدر و به امید ساخت و تولید بیش‌ازپیش ماندگارترین و ماناترین فیلم‌های سینمای ایران اسلامی

برادر شما سیدمحمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح»

مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سال 1327 در شهرستان ملایر به دنیا آمد. وی فعالیت خود را از سال 58 با مستند «به‌سوی آزادی» آغاز و در سال 1363 نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «جاده‌های سرد» کارگردانی کرد. «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «دل و دشنه»، «بلوغ»، «پشت دیوار سکوت» و مجموعه «در چشم باد» از جمله آثار اوست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها