علی‌اصغر سعدآبادی، رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی:

سرانه کتابخوانی برای هر فرد ایرانی 7 دقیقه است

رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی از سرانه کتابخوانی برای هر فرد ایرانی به میزان 7 دقیقه و 30 ثانیه برای کودکان خبر داد.

سرانه کتابخوانی برای هر فرد ایرانی 7 دقیقه است
کد خبر: 507533
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی‌اصغر سعدآبادی، رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در چهارمین رویداد پیوند و اولین رویداد تخصصی در حوزه علوم انسانی با محوریت کتاب و کودک که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه در زمینه میزان سرانه کتاب خوانی در کشور آمار رسمی وجود ندارد، افزود: آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که سرانه کتابخوانی برای هر فرد ایرانی 7 دقیقه و در حوزه کودک این عدد به 30 ثانیه کاهش می‌‎یابد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در سال گذشته 400 میلیارد تومان برای انتشارات و کانون‌ها برای ارتقای سرانه کتاب برای هر فرد ایرانی اختصاص یافت، ولی به زعم مسوولان این امر محقق نشده است.

سعدآبادی اظهار کرد: بر این اساس این مساله در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد و اقدام به برگزاری رویدادی در حوزه کتاب و کودک کردیم تا استارت‌آپ‌ها را در این زمینه فعال کنیم، بر این اساس با انتشار فراخوانی 78 ایده در این زمینه ثبت شد.

رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در غربالگری اولیه تعداد 24 تیم برای راهیابی به مرحله شتابدهی انتخاب شدند و در این مرحله 14 تیم برای ورود به مرحله سوم برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه برای این 14 تیم دوره‌های آموزشی 45 روزه برگزار شد، خاطر نشان کرد: در نهایت 6 تیم وارد مرحله نهایی شدند و امروز ایده‌های این تیم‌ها به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها