کد خبر: 507567
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۵:۴۳
| |

آزمایش ترکیب واکسن های اسپوتنیک لایت و استرازنکا در روسیه آغاز شد

آزمایش ترکیب واکسن های روسی و انگلیسی اسپوتنیک لایت و استرازنکا در روسیه آغاز شد.

آزمایش ترکیب واکسن های اسپوتنیک لایت و استرازنکا در روسیه آغاز شد
کد خبر: 507567
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۵:۴۳

اعتمادآنلاین| شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: وزارت بهداشت روسیه آزمایش ترکیب واکسن های اسپوتنیک لایت و استرازنکا را تایید کرده است و فاز نخست و دوم آزمایش ترکیب این دو واکسن در پنج مرکز پزشکی و درمانی مسکو و سن پترزبورگ انجام می گیرد.

به گزازش ایرنا، آزمایش ترکیب این واکسن ها تا روز دوم ماه مارس سال 2022 (11 اسفند 1400) به طول می انجامد و در آن 150 فرد بزرگسال شرکت می کنند.

تزریق ترکیب این دو واکسن از طریق عضلانی خواهد بود.

اسپوتنیک لایت یکی از چهار واکسن روسیه است که مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه آن را ساخته و درجه مصونیت آفرینی آن برای بدن انسان 85 درصد اعلام شده است.

واکسن کووید-19 آکسفورد-آسترازنکا ، یک واکسن کووید-19 است که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه داده شده و از طریق عضلانی تزریق می‌شود.

این واکسن با استفاده از آدنو ویروس شامپانزه به عنوان ناقل ویروسی ساخته شده‌ است.

واکسن آکسفورد-آسترازنک، به‌صورت دو دز نیم میلی‌لیتری در عضله دالی بازو، در افراد بالای 18 سال، تزریق می‌شود. دز دوم نیز پس از 6 تا 12 هفته از دز نخست تزریق می‌شود. اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به موارد حاد کووید 19 پس از 22 روز از تزریق دز اول، معادل 76 درصد و اثربخشی آن پس از تزریق دوم به 81 درصد می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها