کد خبر: 507577
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۴:۲۵:۲۱
| |

فرودگاه های آمریکا با کمبود سوخت مواجه شدند

شبکه خبری سی.بی.اس.نیوز از کمبود سوخت جت و تاخیر در تحویل آن به فرودگاه های آمریکا همزمان با افزایش سفرهای تابستانی و نیاز مبرم به اطفای حریق با استفاده از هواپیماهای آبپاش خبر داد.

فرودگاه های آمریکا با کمبود سوخت مواجه شدند
کد خبر: 507577
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۴:۲۵:۲۱

اعتمادآنلاین| تقاضا برای سوخت جت در غرب آمریکا در حالی افزایش یافته است که تامین آن با اختلالات بسیاری مواجه شده و به تبع شرکت های هواپیمایی و واحدهای هوایی آتش نشانی را تحت تاثیر قرار داده است. گفته می شود خطوط هوایی آمریکایی (American Airline) به خلبانان خود اعلام کرده است در مصرف سوخت صرفه جویی کنند و بنابر اطلاعاتی که بدست "سی.بی.اس.نیوز" رسیده است به آنها هشدار داده شده تاخیر در تحویل سوخت به فرودگاه های کوچک و متوسط که از غرب کشور آغاز شده، ممکن است تا اواسط ماه اوت (اواخر مرداد) ادامه یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری آمریکایی، این شبکه خبری در ادامه گزارش خود نوشت: این چالش نه تنها فرودگاه ها و خطوط هوایی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه تلاش برای مبارزه با آتش سوزی های بزرگ جنگل ها در سواحل غربی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. گفته می شود کمبود سوخت جت و تاخیر در تحویل آن که ابتدا فرودگاه های غرب آمریکا را با مشکل روبرو کرد، اکنون در تمامی فرودگاه ها و ایستگاه های آمریکا مشاهده می شود.

مقامات ایالتی و فدرال نوادا روز شنبه در بیانیه ای گفتند که کمبود سوخت جت می تواند باعث تاخیر در تحویل بار و مسافر در فرودگاه بین المللی رینو-تاهوئه، یکی از شلوغ ترین و نزدیکترین مقاصد گردشگری این ایالت شود.

از سوی دیگر، در هفته های گذشته بیش از 80 آتش سوزی هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه هایشان در دستکم 11 ایالت از آمریکا کرده است. برخی از آتش سوزی ها به قدری بزرگ است که بر آب و هوا تاثیر گذاشته و دود آنها تا کانادا و سواحل شرقی نیز رسیده است.

براساس اعلام آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده، تقاضا برای سوخت از ابتدای سال 2021 تا 16 ژوئیه (25 تیر) 29 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش یافته است.

گروه تجاری خطوط هوایی آمریکا که نمایندگی هواپیمایی های "آمریکایی"، "دلتا" ، "یونایتد"، "سوث وست" و سایر شرکت های هواپیمایی را برعهده دارد، کمبود فضا برای خط لوله سوخت جت و نبود کامیون های لازم برای حمل سوخت و کمبود رانندگان را همراه با افزایش مسافر و بار، مقصر این امر می داند.

تاکنون به منظور جبران کاهش سوخت و تاخیر در تحویل آن، به خلبانان خطوط هوایی آمریکا توصیه شده است از هرگونه راهبرد برای صرفه جویی در مصرف سوخت مانند استفاده از یک موتور برای تاکسی کردن استفاده کنند.

«استیسی ساندی» سخنگوی اداره فرودگاه رنو-تاهوئه به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه هایی که به شدت تحت تاثیر کمبود سوخت قرار دارد گفت: «پیش بینی اینکه کمبود سوخت هواپیماها تا چه مدت ادامه خواهد داشت دشوار است». وی دلیل اصلی این امر را نبود راننده تانکرهای حامل سوخت جت دانست.

شرایط به وجود آمده در فرودگاه های آمریکا به دلیل کمبود سوخت و تاخیر در تحویل آن در حالی رخ می دهد که صنعت هوایی ایالات متحده امیدوار بود در پی برداشته شدن محدودیت های کرونایی و آغاز سفرهای تابستانی، از رکود بی سابقه ناشی از همه گیری ویروس کرونا نجات یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها