کد خبر: 507617
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۰۷:۵۲:۰۰
| |

آمریکا احتمالا معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران را تمدید می کند

یک تحلیلگر آمریکایی پیشبینی کرد که دولت آمریکا احتمالا معافیت‌های عراق از تحریم‌های انرژی ایران را تمدید خواهد کرد تا بغداد بتواند به واردات انرژی از تهران ادامه دهد.

آمریکا احتمالا معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران را تمدید می کند
کد خبر: 507617
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| متیو ریدز معاون مرکز «فارن‌ریپورتز» ، مستقر در واشنگتن در مصاحبه‌ای با پایگاه «پلاتز» که اخبار و تحلیل‌های مربوط به حوزه انرژی را پوشش می‌دهد پیش‌بینی کرده دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا معافیت‌ عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای واردات انرژی را تمدید کند.


به گزارش ایرنا از "شفق نیوز"، وی گفت: بایدن نمی‌خواهد بر سر مساله معافیت‌ها، با بغداد سر جنگ داشته باشد. با توجه به گرمای شدید تابستان در عراق، تمدید معافیت از تحریم‌ها تضمین شده هستند.


آمریکا پیش از این عراق را تحت فشار گذاشته بود تا وابستگی خود به گاز و برق ایران را کاهش دهد.


آمریکا آخرین بار 11 فروردین‌ماه معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت 4 ماه تمدید کرده بود. واشنگتن از بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام، چندین بار بغداد را از این تحریم‌ها معاف کرده است. دوره‌های این معافیت‌ها معمولاً 90 تا 120 روزه بوده‌ است. اما در چند نوبت در دولت «دونالد ترامپ» ، این معافیت‌ها به 45 تا 60 روز کاهش یافته بود که به اعتقاد تحلیلگران کوتاه شدن دوره این معافیت‌ها احتمالا نشانه‌ای از وجود اختلاف در روابط آمریکا و عراق و اعمال فشار واشنگتن بر بغداد بر سر برخی مسائل بود.


واشنگتن از بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام، چندین بار بغداد را از این تحریم‌ها معاف کرده است. دوره‌های این معافیت‌ها معمولاً 90 تا 120 روزه بوده‌ است. اما در چند نوبت در دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا، این معافیت‌ها به 45 تا 60 روز کاهش یافته بود که به اعتقاد تحلیلگران کوتاه شدن دوره این معافیت‌ها احتمالا نشانه‌ای از وجود اختلاف در روابط آمریکا و عراق و اعمال فشار واشنگتن بر بغداد بر سر برخی مسائل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها