فوق تخصص عفونی اطفال:

در این فصل چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم/ هر علامت مشکوکی کروناست

یک فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به شباهت بسیار علائم کرونای دلتا به سرماخوردگی گفت: در این فصل سال چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هرگونه علامت مشکوکی کروناست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

در این فصل چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم/ هر علامت مشکوکی کروناست
کد خبر: 507623
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۰۸:۱۵:۲۳

اعتمادآنلاین| دکتر جبارعلی صفایی با بیان اینکه در فصل تابستان چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تمام موارد مشکوک حتما کرونا است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه یکی از اشتباهات رایج در شرایط فعلی در مواجهه با کرونا این است که بیشتر افراد و حتی برخی از پزشکان علائم کرونا را با یک سرماخوردگی معمولی اشتباه می گیرند.

صفایی تصریح کرد: این درحالی است که در فصل تابستان و در مردادماه چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم، بنابراین هرعلائمی باید کرونا محسوب شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال افزود: اشتباه رایج دیگر است که افراد تصور دارند علائم کرونا طولانی مدت است، بطور مثال بیمار باید چند روز تب و یا سرفه و تنگی نفس داشته باشد، این درحالی است که عمده علائم فعلی بیمار کرونا بویژه در نوع کرونای دلتا بصورت غیراختصاصی است.

صفایی تصریح کرد: این علائم عمدتا بصورت اسهال، استفراغ و یا سایر علائم گوارشی است و در همه این موارد افراد در وهله اول باید به کرونا مشکوک شوند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال هرگونه ساده انگاری در این زمینه را خطرناک دانست و افزود: اگر افراد نسبت به این مسئله بی اهمیت باشند، در تماس افراد مشکوک با سایر افراد ویروس در خانواده و فامیل تکثیر پیدا کرده و این میان می تواند برای برخی افراد و بویژه سالمندان فامیل بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: در حال حاضر عمده مبتلایان در شرح حالی که می دهند عنوان کرده اند که عمدتا کودکان فامیل که علائم مشابه سرماخوردگی داشته اند با آنها تماس داشته و آنها را مبتلا کرده اند.

صفایی گفت: به همه افراد و بویژه والدین توصیه می‌شود که از کنار علائم ساده سرماخوردگی در کودکان و فرزندان خود به سادگی نگذرند و حتما اصول قرنطینه را رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها