آخرین تغییرات طرح شفافیت آرا/ ارائه فایل صوتی جلسات هیات رئیسه به نمایندگان

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای انتشار فایل صوتی و همچنین تصاویر مربوط به جلسات هیأت رئیسه مجلس برای نمایندگان خبر داد.

آخرین تغییرات طرح شفافیت آرا/ ارائه فایل صوتی جلسات هیات رئیسه به نمایندگان
کد خبر: 507693
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۲:۰۸:۵۳

اعتمادآنلاین| سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسات دیروز و امروز کمیسیون آئین‌نامه طرح شفافیت به تصویب رسید و علاوه بر تصویب مواد طرح تعدادی از پیشنهادات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون مصوب شد.

به گزارش فارس، وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون به دنبال پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان از این پس فایل صوتی تصاویر و نتیجه رأی‌گیری‌های مربوط به جلسات هیأت رئیسه مجلس منتشر شده و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون رأی‌گیری در جلسات رأی اعتماد به وزرا به صورت مخفی خواهد بود.

محمودی خاطرنشان کرد:‌پیش از این کمیسیون مصوب کرده بود که 15 نفر از نمایندگان می‌توانند درخواست کنند تا رأی‌گیری در مورد طرح، لایحه و موضوع خاص مخفی باشد که امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که هرگاه 15 نفر از نمایندگان چنین درخواستی را داشته باشند یک نفر از آنها باید به مدت 5 دقیقه در صحن مجلس به تشریح دلایل رأی‌گیری مخفی برای آن موضوع خاص بپردازد و در صورتی که نمایندگان با آن موافق باشند رأی‌گیری در مورد آن موضوع مخفی خواهد بود.

وی افزود:‌همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون رأی‌گیری در مورد قراردادها و معاهدات بین‌المللی بلااستثناء شفاف خواهد بود و اینکه 15 نفر از نمایندگان درخواست رأی‌گیری مخفی داشته باشند شامل این بخش نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: پیش از این مصوب شده بود که دستور کار جلسات مجلس باید از یک هفته قبل منتشر شود که طبق مصوبه امروز کمیسیون یک هفته به سه روز تقلیل یافت و بنا شد تا از سه روز قبل دستور کار جلسات مجلس منتشر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها