وزیر خارجه تاجیکستان:

دوشنبه با نمایندگان طالبان مذاکره نمی کند

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با بیان اینکه فقط دولت افغانستان را به رسمیت می شناسد گفت دولت هرگز با نمایندگان طالبان مذاکره نمی کند.

دوشنبه با نمایندگان طالبان مذاکره نمی کند
کد خبر: 507722
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۸:۲۲

اعتمادآنلاین| « سراج الدین مهرالدین » وزیر امور خارجه تاجیکستان در مصاحبه مطبوعاتی افزود:اخیرا در مناطق مرزی تاجیکستان با افغانستان شرایطی شکننده حاکم بوده است اما مرزهای میان این دو کشور در امنیت کامل هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری « آسیا پلاس » تاجیکستان، او همچنین اذعان کرد تاجیکستان مذاکراتی با روسیه درباره اوضاع مرزی دو کشور تاجیکستان و افغانستان نداشته است و برنامه ای برای افزایش مشاوران ارتش روسیه در دوشنبه در پی افزایش تنش ها در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ندارد.

مهرالدین درباره وضعیت پذیرش پناهجویان افغان به این کشور گفت خیلی دشوار است که به طور مشخص درباره تعداد پناهجویانی که می توانیم بپذیریم صحبت کنم.

او تاکید کرد: با دیدگاه برخی همکارانم در دولت درباره اینکه می توانیم بالای 100 هزار پناهجو را از افغانستان قبول کنیم مخالفم.لازم است شرایط همه گیری ویروس کرونا، آمادگی برای ساختن اردوگاه پناهندگان و ورود تروریست ها در پوشش پناهجو را باید در نظر بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها