طرح صیانت از فضای مجازی باید در صحن مجلس بررسی می‌شد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی باید درباره خسارت‌هایی که به افراد و زندگی مردم وارد می‌شود، پاسخگو باشند.

طرح صیانت از فضای مجازی باید در صحن مجلس بررسی می‌شد
کد خبر: 507806
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۶:۳۵

اعتمادآنلاین| مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی بیان کرد: طرح‌هایی که با زندگی تعداد زیادی از مردم سرکار دارد باید مثل همه طرح‌های دیگر در صحن مجلس پیگیری شوند، درست است که اصل 85 هم یک رویه قانونی و طبق آئین‌نامه است اما معتقدم بهتر بود که در صحن بررسی شود.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی باید درباره خسارت‌هایی که به افراد و زندگی مردم وارد می‌شود، پاسخگو باشند. در همه کشورها همینگونه است، به طور مثال در کشور ترکیه مدتی قبل یکی از شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی بود را جریمه کردند. بنابراین باید راه مناسب برخورد با این شبکه‌های اجتماعی را اتخاذ و در طرح گنجاند اما اینکه ما یک اپلیکیشن را رها کنیم تا هر کاری که خواست انجام دهد و اگر کسی زیان دید هم دستمان به آن نرسد و بگوییم چاره‌ای نیست هم درست نیست. اصل طرح درست است اما اینکه به چه صورت در نظام قانون‌گذاری و تقنینی قرار گیرد، باید در مجلس بحث شود.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی در خصوص آینده برجام با بیان اینکه دولت بعد می‌آید و برجام را به نتیجه می‌رساند، اظهار داشت: پیش از همه این‌ها دولت آینده باید روی ساختار بودجه کار کند، ما در این چند سال شعار اصلاح ساختار بودجه را می‌دادیم که البته در مجلس نیز قانون آن تصویب و تقدیم شورای نگهبان شده است اما این دوازده ماده یک گام کوچک در این زمینه است.

وی درباره اینکه بودجه سال آینده باید انقباضی یا انبساطی و توسعه‌ای بسته شود، خاطرنشان کرد: با این همه هزینه‌هایی که در بودجه می‌تراشیم، قطعا کسری می‌آوریم و هر چقدر هم منابع اضافه کنیم، مصارف بیشتری خواهد داشت. اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام هزینه‌کرد کشور و نیز اصلاح نظام درآمدی کشور مثل مباحث مالیاتی و منابع درآمدسازی دیگر از جمله معادن و غیره است. قبل از اینکه به این فکر کنیم که بودجه انقباضی یا انبساطی باشد باید ساختار آن را درست کنیم که کسری نیاوریم و بعد به سراغ مسائل دیگر برویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها