المپیک 2020| پایان کار فرزانه فصیحی در توکیو/ فصیحی: رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند

فرزانه فصیحی تنها زن دونده ایران در المپیک توکیو از ساعت 8 و  1 دقیقه امروز، 8 مرداد در گروه سوم مرحله مقدماتی دوی 100 متر زنان به رقابت با 7 دونده دیگر پرداخت. او در پایان با ثبت زمان 11.79 ثانیه در جایگاه هشتم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. 

المپیک 2020| پایان کار فرزانه فصیحی در توکیو/ فصیحی: رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند
کد خبر: 507874
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۰۷:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تنها زن دونده ایران در المپیک 2020 توکیو از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

به گزارش ایسنا، فرزانه فصیحی تنها زن دونده ایران در المپیک توکیو از ساعت 8 و 1 دقیقه امروز، 8 مرداد در گروه سوم مرحله مقدماتی دوی 100 متر زنان به رقابت با 7 دونده دیگر پرداخت.

او در پایان با ثبت زمان 11.79 ثانیه در جایگاه هشتم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

این دونده در مرحله پیش مقدماتی رکورد 11.76 ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول گروه دوم به مرحله مقدماتی رسید.

فصیحی از طریق سهمیه یونیورسالیتی به بازی‌های المپیک توکیو وارد شد تا دومین زن دونده تاریخ دوومیدانی ایران در المپیک باشد. سیمین صفامهر 57 سال قبل و در المپیک 1964 توکیو در ماده دوی 100 متر حضور در این بازی‌ها را تجربه کرد.

رکورد ملی 100 متر ایران 11.45 ثانیه است که مریم طوسی در سال 1393 به ثبت رساند. فصیحی با اینکه به المپیک راه پیدا کرد اما موفق به شکست رکورد ملی ایران نشد. او در این رقابت‌ها رکورد شخصی خود (11.61 ثانیه) را تکرار نکرد. البته تخصص فصیحی در 60 متر داخل سالن است اما با سهمیه یونیورسالیتی به رقابتهای 100 متر المپیک رسید.

این راه تازه شروع شده است/ رقبایم عجیب و غریب نیستند

فرزانه فصیحی دونده 29 ساله ایران بعد از پایان رقابتش با حریفان در المپیک توکیو و قرار گرفتن در رتبه پنجاهم بین 54 نفری که در دور مقدماتی مسابقه دادند، گفت: مسابقه خوبی بود. المپیک میدان بزرگی است و انتظار نتیجه و تایم بهتری داشتم اما به امید خدا به زودی بهتر می شوم. این راه تازه شروع شده است. به نیمه نهایی فکر می کردم و اگر رکوردی که در تهران داشتم می زدم می توانستم به نیمه نهایی صعود کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شب گذشته خوب استراحت کرده و استرسی داشته یا خیر گفت: دیشب خوب بود اما قبل از این یک بار دویده بودم ولی به هر حالا تجربه اش بزرگ بود.

دونده 100 متر ایران ادامه داد: خیلی برای این لحظه تلاش کردم و خوشحالم که اینجا بودم. هوا شرجی بود و به خاطر راند قبلی خسته شدم.

او در خصوص اینکه این آوردگاه برایش چطور بود؟ عنوان کرد: المپیک برای من کسب تجربه بود و بزرگترین آن بودن درکنار خوبهای جهان هست.

فصیحی در باره اینکه رویای او چه بوده است؟ تاکید کرد: رویای من همیشه رسیدن به المپیک بود و الان دیگر رسیدن به آن هیچ چیزی نیست و باید به رده های بالاتر بروم و رتبه ام بهتر شود. رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند.

وی در مورد تاثیر پوشش در عملکردش گفت: نمی‌توانم بگویم که تاثیر ندارد.

فصیحی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردی چه چیزی را تغییر می دهی گفت: اگر به عقب بازگردم نمی دانم چه چیزی را عوض می‌کنم. تا جایی که می توانستم تلاش کردم و یک جلسه تمرین را هم از دست ندادم اما تجربه کسب کردن آسان نیست اما در نهایت به المپیک رسیدم.

دونده سرعت ایران در پایان در خصوص اینکه برنامه اش برای بازی های آسیایی چیست گفت: برای بازیهای آسیایی تلاشم بیشتر می شود و تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم مدال بگیرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها