محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه:

نصرت نکردن ما باعث تضعیف نظام می‌شود/ اگر مشکلی در نظام اسلامی است مشکل، مشکل ما است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در انتخاب مدیران معیارهای ما باید تقوی، کارآمدی، پاک دستی و مبارزه با تجمل و فساد باشد نه دوستی، رفاقت و حزب بازی اگر بخواهیم از این معیارها مسامحه و بر اساس تسامح و تساهل رفتار کنیم، شکست می‌خوریم.

نصرت نکردن ما باعث تضعیف نظام می‌شود/ اگر مشکلی در نظام اسلامی است مشکل، مشکل ما است
کد خبر: 507892
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۰۹:۰۷:۵۸

اعتمادآنلاین| محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه، در سخنانی گفت: جایی که جمهوری اسلامی نیاز به‌ نصرت دارد، باید این نظام اسلامی را حمایت و نصرت کنیم و نصرت نکردن ما باعث تضعیف نظام می‌شود.

وی اظهار داشت: همانطور که افرادی که از امام حسین (ع) دعوت کردند که به‌کوفه بیایند و با مُسلم بیعت کردند ولی از هر 2 پیمان اطاعت و نصرت سر باز زدند و باعث شهادت امام حسین ع شدند، اگر مشکلی در نظام اسلامی است مشکل مشکل ما است که در جایی که لازم است به‌درستی عمل نمی‌کنیم.

اراکی افزود: نخستین شرط یاری امام زمان(عج) این است که اعتماد به‌خدا و وعده‌های خدا داشته باشند و تا آخر پای عهدی که با خدا و ولی خدا بسته‌اند بمانند و وقتی که روز جهاد و مبارزه و صبر و استقامت شد پای پیمان خود بمانند و از نصرت ایشان شانه خالی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب که همه جبهه کفر بر علیه پیامبر(ص) متحد شدند مومنان نه تنها ضعیف نشدند بلکه گفتند این همان چیزی است که خدا وعده داده بود و خدا راست گفت ولی منافقان در همان روز جنگ احزاب گفتند همه دنیا بر علیه ما متحد شدند و باید تسلیم دشمن شویم و ما چیزی جز دروغ از خدا و رسولش ندیدیم که گفتند ما مومنان را یاری می کنیم.

اراکی کار منافقان را تضعیف روحیه مومنان و بزرگ نشان دادن دشمنان دانست و گفت: مومنان حقیقی وقتی می‌بینند که آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، عربستان و هر چه فاسد، منحرف، فاسق و مستکبر در دنیا است بر علیه نظام اسلامی متحد شده‌اند تازه به‌این نتیجه می‌رسند که خدا درست گفته است و ما بر حق هستیم.

وی با اشاره به‌ برگزاری انتخابات در کشور و پیروز بیرون آمدن مردم از این آزمون، گفت: اینکه در مدیریت کشور مشکل‌های بزرگی را تجربه کردیم به‌ما آموخت که در انتخاب مدیران نباید معیارها را از دست بدهیم و معیار ما باید تقوا، کار آمدی، پاک دستی و مبارزه با تجمل و فساد باشد نه دوستی، رفاقت و حزب بازی و معلوم شد که اگر بخواهیم از این معیارها مسامحه کنیم و بر اساس تسامح و تساهل رفتار کنیم شکست می‌خوریم.

اراکی با بیان اینکه مردم پای اسلام و ولایت امیرالمومنان(ع) ماندند، گفت: این انتخابات حرف‌های زیادی دارد که با این همه سختی، فشار، کرونا و تبلیغات دشمن 49 درصد مردم پای انتخابات آمدند و فردی را انتخاب کردند که معیارهای ایمان، تقوی و کارآمدی را دارد و جهت و حزب خاصی را مدنظر ندارد.

وی گفت: امیدواریم مردم پاداش وفای به‌پیمان خود را ببینند و خدا به‌دولت مردان ما توفیق دهد که پای پیمان خود بمانند و در خدمت دریغ نکنند و با فساد و مافیا مبارزه کنند و بدون ملاحظه کاری خدمت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها