سفیر انگلیس در پایان ماموریت خود در تهران:

شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ها بودم/ از رفتن ناراحتم، احساس می‌کنم که کار من در اینجا تمام نشده است

راب مک‌ایر در پیام خداحافظی‌اش در پایان ماموریت در تهران نوشت: از رفتن ناراحتم و احساس می‌کنم که کار من در اینجا تمام نشده، اما می‌دانم که جانشین من این مسوولیت را همراه با احساسی مشابه ادامه خواهد داد.

شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ها بودم/ از رفتن ناراحتم، احساس می‌کنم که کار من در اینجا تمام نشده است
کد خبر: 508151
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| راب مک ایر در پیامی به مناسبت اتمام ماموریتش در ایران که در صفحه رسمی اینستاگرام سفارت انگلیس در ایران منتشر شده، نوشته است: در طول سه سال حضور در ایران، سیاست در داخل و خارج از کشور همچنان پیچیده بوده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با این حال باعث افتخار من بوده که به عنوان سفیر در اینجا خدمت کنم. من شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ها بوده‌ام، ما در تلاش هستیم تا راهی دیپلماتیک برای بازگشت به توافقی پیدا کنیم که امیدواری به اقتصاد ایران و اعتماد بین ایران و جامعه بین‌المللی را بازگرداند.

وی ادامه داد: مردم ایران همیشه از من استقبال گرمی کرده‌اند و یک اشتیاق عمیق در بین مردم برای ایجاد روابط بین دو کشور وجود دارد. بنابراین من می‌خواهم از همه ایرانیانی که ملاقات کردم برای مهمان نوازی و مهربانی‌شان در معرفی غنا، فرهنگ و سنت‌های ایرانی به من و خانواده‌ام تشکر کنم. دیدن طبیعت، حیات وحش در گلستان یا شهر کویری یزد، بودن در کنار بقیه در حافظیه در روز بزرگداشت حافظ، یا دیدن کوه‌های با شکوه البرز، یا آشنایی با هنر شگفت انگیز، معماری، سینما، و صنایع دستی این کشور را فراموش نمی‌کنم.

مک ایر گفت: با وجود فراز و نشیب‌ها و تنش‌های بین‌المللی من با مقامات زیادی برخورد داشتم که به دنبال برنامه‌ای سازنده هستند و مانند من به ارزش احترام متقابل اعتقاد دارند.

سفیر انگلیس در ایران اضافه کرد: من از رفتن ناراحتم و احساس می‌کنم که کار من در اینجا تمام نشده، اما می‌دانم که جانشین من این مسوولیت را همراه با احساسی مشابه ادامه خواهد داد. و مطمئنم مردم بزرگ ایران از او استقبال کرده و مهمان نوازی مشابهی دریافت خواهد کرد.

سفیر انگلیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها