منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دخالت در سازوکار حرفه‌ای و قانونی انتخاب شهردار تهران قابل قبول نیست/ شهردار تهران نباید سخنگوی یک گعده یا نماینده یک جریان خاص سیاسی باشد

مشاور رئیس سابق مجلس می‌گوید هر دخالتی در فرایند انتخاب شهردار از جانب شورای شهر سیاسی‌کاری و خیانت در حق مردم تهران است.

دخالت در سازوکار حرفه‌ای و قانونی انتخاب شهردار تهران قابل قبول نیست/ شهردار تهران نباید سخنگوی یک گعده یا نماینده یک جریان خاص سیاسی باشد
کد خبر: 508175
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب شهردار تهران گفت: برای انتخاب شهردار تهران باید تنها منتظر نظر شورای شهر بود و اجازه داد تا سازوکار دموکراتیک در این زمینه در پیش گرفته شود.

او همچنین افزود: مردم به اعضای شورای شهر رأی دادند و شورای شهر باید بر پایه استقرار خود یک شهردار حرفه‌ای و نه یک شهردار سیاسی انتخاب کند.

حقیقت‌پور ادامه داد: در این برهه زمانی نیازمند یک شهردار جدی و حرفه‌ای در تهران هستیم. شهردار سیاسی شاید مشکل جناح سیاسی را حل کند اما مشکل شهر را حل نمی‌کند، توان در نظر گرفتن منابع مالی پایدار برای تهران را ندارد و نمی‌تواند امور شهر تهران را با مدیریت متوازن جلو ببرد.

نماینده سابق مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس دهم توضیح داد: شهردار تهران باید فردی امتحان پس‌داده باشد؛ دخالت‌های سیاسی سد راه انتخاب درست می‌شود و در نهایت اجازه نمی‌دهد تهران با عظمت، توسعه منطقی پیدا کند.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد که تهران نیازمند شهردار حرفه‌ای برای خدمت به پایتخت است نه نماینده جریان سیاسی برای تامین منافع حزبی.

چکیده گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور

-برای انتخاب شهردار تهران باید تنها منتظر نظر شورای شهر بود و اجازه داد تا سازوکار دموکراتیک در این زمینه در پیش گرفته شود

-مردم به اعضای شورای شهر رأی دادند و شورای شهر باید بر پایه استقرار خود یک شهردار حرفه‌ای و نه یک شهردار سیاسی انتخاب کند

-دخالت‌های سیاسی سد راه انتخاب درست می‌شود و در نهایت اجازه نمی‌دهد تهران با عظمت، توسعه منطقی پیدا کند

- تهران نیازمند شهردار حرفه‌ای برای خدمت به پایتخت است نه نماینده جریان سیاسی برای تامین منافع حزبی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها