کد خبر: 508221
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۴:۲۶
| |

منابع آمریکایی:

نیترات منفجره شده در بیروت کمتر از محموله اصلی است

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در گزارشی اعلام کرد که محموله نیترات آمونیوم منفجر شده در یکسال پیش در بندر بیروت تنها بخشی از این محموله نیترات ورودی به این بندر بوده است.

نیترات منفجره شده در بیروت کمتر از محموله اصلی است
کد خبر: 508221
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۴:۲۶

اعتمادآنلاین| دفتر تحقیقات فدرال آمریکا "اف. بی. آی" در گزارش خود که اکتبر گذشته صادر و این هفته فاش شد، اعلام کرد: حجم نیترات آمونیوم منفجر شده در سال گذشته در بندر بیروت بیش از 20 درصد مجموع محموله ای که در این بندر در سال 2013 میلادی تخلیه شده بود، نبوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این گزارش آورده است: حدود 552 تن از نیترات آمونیوم در آن روز در بندر بیروت منفجر شد که بسیار کمتر از حجم محموله اصلی به وزن 2754 تن بوده است. این محموله در سال 2013 میلادی وارد بندر بیروت شده بود.

در این گزارش هیچ گونه تفسیری برای این تناقض در میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت و میزان نتیرات آمونیوم وارد شده به آن و نیز سرنوشت میزان باقی مانده محموله، ارایه نشده است.

شبکه روسیا الیوم به نقل از یک مسئول آگاه از گزارش دفتر تحقیقات فدرال آمریکا گفته که مسئولان لبنانی درباره میزان ماده منفجر شده در بندر بیروت با این دفتر اتفاق نظر دارند.

این مسئول دستیابی به هرگونه استدلال قاطع درباره علت اختلاف میزان نیترات آمونیوم منفجر شده با حجم محموله اصلی را رد کرد و گفت که ممکن است بخشی از آن سرقت شده باشد یا فقط بخشی از محموله منفجر شده و مابقی بر اثر انفجار به دریا ریخته شده باشد.

در انفجار مهیب چهارم اوت یکسال پیش (14 مرداد 99) در بندر بیروت بیش از 200 نفر کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی و حدود 300 هزار نفر از خانه های خود آواره شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها