کد خبر: 508241
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۳۴:۲۷
| |

گسترش کرونای دلتا در چین

چین پس از زمان اولین همه گیری کووید-19 در ووهان، هم اکنون بار دیگر با بیشترین مورد شیوع ویروس کرونا مواجه شده است.

گسترش کرونای دلتا در چین
کد خبر: 508241
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۳۴:۲۷

اعتمادآنلاین| بر اساس آمار منتشر شده موارد ابتلا به نوع بسیار مسری ترِ ویروس کرونا موسوم به سویه دلتا که اولین بار در شهر نانجینگ شناسایی شد، به پنج استان دیگر این کشور و همچنین به پکن نیز گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، استان جیانگ سو، جایی که نانجینگ در آن قرار دارد در قرنطینه شدید قرار گرفته است. در همین حال دستور ماندن در خانه برای ساکنان منطقه چانگ پینگ واقع در حومه شمال غربی پکن صادر شده است.

شیوع سویه جدید بیماری در این شهر، اولین بار در 20 ژوئیه در فرودگاه شلوغ بین‌المللی نانجینگ لوکو مشاهده شد.

به گفته دینگ جی، معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نانجینگ، اولین موارد ناشی از شیوع بیماری ابتدا در کارگران فرودگاه که به تمیز کردن هواپیمایی که از روسیه آمده بود مشغول بودند، مشاهده شد.

خبرگزاری دولتی چین شینهوا گزارش داد که کارگران از اقدامات بهداشتی دقیق پیروی نمی‌کنند. نتایج توالی ژن 52 مورد مرتبط با شیوع بیماری نشان داد که همه آنها توسط نوع دلتا آلوده شده‌اند.

به گزارش رویترز، چین روز پنجشنبه 64 مورد جدید و 49 مورد در روز قبل از آن گزارش کرده است. همچنین از 29 ژوئیه، چین بیش از 92 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 را تایید کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در چین بدون تغییر باقی مانده و به 4636 نفر رسیده است.

به نوشته ایندیپندنت، سازمان بهداشت جهانی نسبت به نوع دلتا که بسیار سریع‌تر از سویه های قبلی سرایت می‌کند، هشدار داده است. این نوع ویروس برای اولین بار در هند شناسایی شد و گفته می‌شود که می‌تواند عامل چندین شیوع دیگر در سراسر جهان باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها