کد خبر: 508375
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۰۹:۰۸:۰۰
| |

الپیک 2020| پایان کار تیراندازان با یک مدال طلا / صداقت هم به فینال نرسید

در مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان المپیک توکیو مهیار صداقت به فینال راه نیافت.

الپیک 2020| پایان کار تیراندازان با یک مدال طلا / صداقت هم به فینال نرسید
کد خبر: 508375
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در دهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان از ساعت 7 به وقت ایران آغاز شد. مهیار صداقت آخرین نماینده تیراندازی ایران در توکیو در کنار 38 تیرانداز دیگر در خط آتش ایستاد که با رکورد 1168.56 در رده بیستم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.


به گزارش ایسنا، نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو بودند که تنها جواد فروغی توانست در روز نخست مسابقات در تپانچه بادی مردان به فینال راه یابد و مدال طلا را بر گردن آویزد.

این اولین مدال تاریخ تیراندازی و اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو بود.

نتایج تیراندازان ایرانی در المپیک توکیو به شرح زیر است:

*مقدماتی تفنگ بادی زنان:
فاطمه کرم زاده - بیست و سوم
آرمینا صادقیان - سی ام


*مقدماتی تفنگ سه وضعیت:
نجمه خدمتی - هجدهم
فاطمه کرم‌زاده - بیست و دوم

*مقدماتی میکس تفنگ بادی
مهیار صداقت و نجمه خدمتی - پانزدهم

*مقدماتی تفنگ بادی مردان:
مهیار صداقت - نهم

*مقدماتی تفنگ سه وضعیت مردان:
مهیار صداقت - بیستم

*فینال تپانچه بادی مردان:
جواد فروغی - قهرمان

*مقدماتی تپانچه بادی زنان:
هانیه رستمیان - دهم

*مقدماتی میکس تپانچه بادی:
هانیه رستمیان و جواد فروغی پنجم

*مقدماتی تپانچه 25 متر زنان:
هانیه رستمیان بیست و هشتم

تیم تپانچه متشکل از جواد فروغی، هانیه رستمیان و محسن نصراصفهانی مربی تپانچه و علی دادگر سرپرست فدراسیون روز گذشته به تهران رسیدند.

امروز 11 مرداد نیز ملی پوشان تفنگ نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان به همراه حسنی خو به ایران خواهند آمد.

مهیار صداقت و الهام هاشمی نیز چهارشنبه 13 مرداد به تهران خواهند رسید.

صداقت: تمام تلاشم را برای بهترین کارایی انجام دادم/ انتظار نتیجه بهتری داشتم

به گزارش تسنیم، مهیار صداقت تیرانداز جوان کشورمان پس از کسب رتبه بیستم در مسابقات سه وضعیت گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. رقیبانم از بهترین‌های جهان بودند و عملکرد خوبی داشتم.

وی تأکید کرد: تمام تلاش خود را انجام دادم تا بهترین کارایی را داشته باشم. باد کمی زیاد بود و باعث شد تا کمی دچار مشکل شوم. انتظارم این بود که نتیجه بهتری کسب کنم.

صداقت افزود: هیچ چیز باارزش‌تر از حضور در المپیک نیست و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا در المپیک پاریس نیز حضور داشته باشم.

وی تصریح کرد: با نفر هشتم مسابقات هشت امتیاز فاصله داشتم و این فاصله قابل جبران است. قطعاً اگر کمی بدشانس نبودم شاید نتیجه بهتری کسب می‌کردم.

هاشمی: شرایط جوی مناسب بود نتیجه بهتر می‌شد

الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تفنگ در پایان مسابقات تیراندازی سه وضعیت بیان کرد: مهیار صداقت با امتیاز 1168 در بین 39 تیرانداز برتر جهان در رده بیستم قرار گرفت. وقتی ببینید که چه قهرمانانی پس از مهیار قرار گرفتند، متوجه می‌شوید که نتیجه او خیلی خوب بوده است.

هاشمی تاکید کرد: اگر شرایط جوی مناسب بود، نتیجه بهتری کسب می‌کرد هر چند که مهیار بالاترین رکورد برون‌مرزی خود را در این مسابقات به ثبت رساند.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: مهیار در هفته گذشته در تفنگ بادی یک دهم تا فینالیست شدن فاصله داشت و در سه وضعیت هم با توجه به سن کمی که دارد نتیجه خیلی خوبی کسب کرد.

او در مورد عملکرد 4 تیرانداز تفنگ ایران در مسابقات المپیک توکیو تصریح کرد: تفنگ تجهیزات محور است و نیازمندی‌های زیادی به نسبت سایر رشته‌ها دارد و باید همیشه در حال تنظیم وسایل باشیم وبا توجه به یک سری از مسائلی که وجود داشت در مجموع عملکرد بچه‌های تفنگ خوب بود. اگر نتایج را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بچه‌ها بد عمل نکردند.

وی افزود: همیشه اولین مدال در تیراندازی بادی بانوان است و فشار و استرس مسابقه باعث شد تا بچه‌های ما در روز نخست بازی‌ها آن طور که باید خوب عمل نکنند دلیل آن هم جوان بودنشان است. نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در سه وضعیت عملکرد قابل قبولی داشتند.

سرمربی تیم تفنگ تصریح کرد: المپیک بالاترین سطح ممکن را دارد و بچه ‌های ما عملکرد قابل قبولی در این بازی‌ها داشتند. امیدوارم یک سری از مسائلی که درخصوص تفنگ وجود دارد حل شود تا تیراندازی کشورمان به آن چیزی که حقش است، برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها