المپیک 2020| ورزشکار بلاروسی به خانه برنگشت/ IOC خواهان مداخله پلیس در احتمال آدم‌ربایی بلاروسی‌ها شد

کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه اعلام کرد که تسیما نوسکایا دونده سرعت بلاروسی که پس از گفتن اینکه تیمش برخلاف میل خود او را به فرودگاه منتقل کرده است، از سوار شدن به پرواز بازگشت خودداری کرده است.

المپیک 2020| ورزشکار بلاروسی به خانه برنگشت/ IOC خواهان مداخله پلیس در احتمال آدم‌ربایی بلاروسی‌ها شد
کد خبر: 508414
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۱۱:۱۵:۴۳

اعتمادآنلاین| ورزشکار زن بلاروسی در المپیک حاضر به برگشت به خانه نیست و این در حالی است که دو کشور چک و لهستان به او درخواست پناهندگی دادند.

به گزارش ایسنا، کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه اعلام کرد که تسیما نوسکایا دونده سرعت بلاروسی که پس از گفتن اینکه تیمش برخلاف میل خود او را به فرودگاه منتقل کرده است، از سوار شدن به پرواز بازگشت خودداری کرده است.

این ورزشکار بعد از انتقاد از مربیاش از تیم کنار گذاشته شد. مربی تیم با هماهنگی کمیته المپیک این کشور قصد بازگشت او به کشور را داشت که ورزشکار بلاروسی از این‌کار خودداری کرد. وزارت امورخارجه ژاپن عنوان کرده که او کاملا در صحت و سلامت است.

این دونده در فرودگاه ژاپن حاضر به برگشت نشد و تاکید کرد که قصد ندارد به بلاروس بازگردد.

دو کشور جمهوری چک و لهستان به او پیشنهاد پناهندگی دادند.

IOC خواهان مداخله پلیس در احتمال «آدم‌ربایی» بلاروسی‌ها شد

به گزارش تسنیم، مارک آدامز، سخنگوی IOC در جمع خبرنگاران گفت: کریستین تیمانوفسکا شب را در هتل فرودگاه توکیو گذراند و نمایندگان کمیته برگزاری المپیک توکیو توانستند با او ارتباط برقرار کنند. تماس‌ها با این ورزشکار برای انجام اقدام‌های بهتر ادامه خواهد داشت.

مارک آدامز می‌گوید: همه چیز در 10 تا 11 ساعت گذشته اتفاق افتاد. اصلی‌ترین کار کنونی این است که اطمینان پیدا کنیم حال کریستین تیمانوفسکا خوب است، به چه چیزی نیازی دارد، چه کسی با او بود و چه اتفاقی افتاده است. اتهام‌های زیادی وارد شده است اما ما باید تصویر روشنی از این پرونده داشته باشیم. تا زمانی که همه چیز روشن نشود، تحریمی علیه بلاروس اعمال نخواهیم کرد.

سخنگوی IOC درباره احتمال آدم‌ربایی گفت: تیمانوفسکا در فرودگاه با پلیس صحبت کرد. اگر در مورد این پرونده مفهوم جنایی وجود دارد پلیس باید ورود کند. ما از کمیته ملی المپیک بلاروس خواسته‌ایم تا گزارشی کاملی ارسال کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها