کد خبر: 508426
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۳:۰۷
| |

روسیه 800 نیروی دیگر برای شرکت در رزمایش مشترک نزدیک مرز افغانستان اعزام می‌کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد 800 نیروی اضافی را علاوه بر 1000 نیروی این کشور که پیش‌تر برای شرکت در رزمایش مشترک نزدیک مرز افغانستان پیش‌بینی شده بود، اعزام می‌کند.

روسیه 800 نیروی دیگر برای شرکت در رزمایش مشترک نزدیک مرز افغانستان اعزام می‌کند
کد خبر: 508426
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۳:۰۷

اعتمادآنلاین| خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه امروز (دوشنبه) به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد مسکو گروهی شامل 800 نیروی دیگر را برای شرکت در رزمایش در نزدیکی مرز افغانستان اعزام می‌کند و همچنین استفاده از دو برابر سخت‌افزار نسبت به آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود را در نظر دارد.

به گزارش فارس پیش از این دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده بود بیش از 1500 نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در 20 کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین 5 تا 10 اوت (14 تا 19 مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

روسیه اعلام کرد 1800 سرباز این کشور به جای هزار سربازی که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، در این تمرینات مشارکت خواهند کرد. طبق اعلام روسیه، بیش از 2 هزار و 500 نیرو در مجموع در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

به گزارش رویترز، مسکو همچنین از 420 واحد سخت‌افزار نظامی برای این تمرین‌ها استفاده خواهد کرد که دو برابر بیشتر از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، است.

پیش از این و همزمان با افزایش همکاری‌های روسیه با متحدانش در آسیای میانه به دنبال آغاز خروج آمریکا از افغانستان در بحبوحه درگیری‌ها با طالبان، مسکو از انتقال جنگنده‌های خود به تاجیکستان خبر داد.

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های «سوخو-25» از قرقیزستان به تاجیکستان منتقل شدند تا در رزمایش نظامی در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان مشارکت کنند.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که در اکتبر 2012 امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال 2042 باقی خواهد ماند. پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «شرالی میرزو» وزیر دفاع تاجیکستان در تماسی تلفنی درباره اقدام‌های مشترک برای مقابله با تهدیدهایی که از سوی طالبان در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ایجاد شده، صحبت کردند.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها