ریزش نفت شدت گرفت/نفت برنت به هر بشکه 72 دلار رسید

روند بهبود قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا و کندی فعالیت کارخانه‌ای در بازارهای بزرگ معکوس شد.

ریزش نفت شدت گرفت/نفت برنت به هر بشکه 72 دلار رسید
کد خبر: 508555
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات نفت برنت با پنج سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 72 دلار و 84 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدینت آمریکا با هشت سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 71 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه بیش از سه درصد ریزش کرده بودند.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی به افزایش دوباره ریسک‌های اقتصادی برای چین که مصرف کننده بزرگ نفت است در برابر همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرده و گفتند موارد شیوع ویروس کرونای دلتا که به شدت مسری است در 14 استان از 32 استان این کشور دیده شده است.

این امر ممکن است باعث تشدید محدودیت‌های رفت و آمد شود. همچنین به کندی رشد فعالیت تولیدی به عنوان یک نگرانی عمده در هر دو کشور چین و آمریکا اشاره کردند. روند فعالیت اقتصادی چین در ژوییه کاهش داشت و شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولید به 50.4 واحد در مقایسه با 50.9 واحد در ژوئن کاهش یافت. رشد فعالیت تولیدی در آمریکا نیز آهسته شد و شاخص ISM از 60.6 واحد در ژوئن به 59.5 واحد کاهش یافت که پایین‌ترین قرائت از ژانویه بود.

بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی مقدماتی رویترز نشان داد ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش داشته است که اگر با انتشار آمار رسمی تایید شود، سومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها