کد خبر: 509107
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۶:۴۶
| |

سردار رضایی:

آرامش و امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور حاکم است

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه آرامش و امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور حاکم است، افزود: استکبار جهانی بیش از 40 سال هست که در افغانستان فتنه ایجاد کرده است.

آرامش و امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور حاکم است
کد خبر: 509107
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۶:۴۶

اعتمادآنلاین| سردار قاسم رضایی در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: طبق روال و در ادامه بازدیدها از رده‌های مختلف نیروی انتظامی، از مرزهای جنوب شرقی کشور بازدید به عمل آمد.

به گزارش ایرنا وی با اشاره به اینکه مرزبانان از مهارت، اشراف و روحیه انقلابی بسیار خوبی برخوردارند، تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در عملکرد انیفورم پوشان مرزبان و مرزنشینان مشهود و قابل تقدیر است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه این روزها مردم افغانستان آزرده خاطر هستند، گفت: نتیجه ناراحتی این مردم رنج دیده، فتنه هایی است که استکبارگران سال هاست با مسلح کردن گروه‌های مختلف در این کشور ایجاد و با خروج خود فتنه ها را شعله ور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارتباط بین مرزبانان و مرزنشینان در میهن اسلامی مان جزو موارد اعلا است، افزود: رضایتمندی مردم در اقصی نقاط کشور بویژه در مناطق شرقی از مرزها گرفته تا شهرها و روستاها با توجه به خدمت رسانی کارکنان ناجا به این عزیزان مشهود است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مرزنشینان عمدتا نیاز به بازراچه های مرزی فعال و پویا دارند، خاطر نشان کرد: ان شاءالله با معرفی کابینه فعال و انقلابی دولت جدید شاهد رشد و شکوفایی در گشایش بازرچه های مرزی شویم.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف از جمله مرزهای شمال غرب ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین مرزبانان با کشورهای همسایه (ترکیه و عراق) برقرار است، تصریح کرد: البته به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا نسبت به گذشته نشست های فی مابین مرزبانان و رفت و آمدها محدودتر شده اما خوشبختانه امنیت و آرامش در کل مرزها برقرار است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته قاچاق کالا در مبادی غیررسمی به حداقل رسیده است، اظهارداشت: نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی میدانی وظیفه خود می داند با تمام توان در امر قاچاق کالا مقابله جدی داشته باشد.

وی افزود: در بحث قاچاق کالا بر اساس ساز و کارهای اولیه و نیاز به همکاری سایر بخش ها، آنچه حائز اهمیت بوده بالا بردن هزینه جرم توسط مجرمان است که این موضوع به طور حتم در کاهش چشمگیر وقوع جرایم بسیار موثر خواهد بود.

سردار رضایی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام و اربعین حسینی (ع)، گفت: نیروی انتظامی برای تسهیل در تردد و خدمتگزاری به زائران عزیز امام حسین (ع) در مرزها مطابق چند ساله اخیر آمادگی دارد اما با توجه به محدودیت های تردد در شرایط کرونا این موضوع منوط به توافق مسوولان دو کشور ایران و عراق و براساس وضعیت شیوع کرونا خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها