کد خبر: 509129
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۰:۴۳
| |

گزارش سازمان ملل:

کره شمالی در سال 2021 توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای را ادامه داده است

بر اساس بخشی از یک گزارش محرمانه سازمان ملل که از سوی خبرگزاری رویترز مشاهده شد، کره شمالی در نیمه نخست سال 2021 و با نقض تحریم‌های بین‌المللی و به رغم وخامت وضعیت اقتصادش به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه داده است.

کره شمالی در سال 2021 توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای را ادامه داده است
کد خبر: 509129
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| این گزارش مربوط به یک کمیته ناظران مستقل تحریمها در کمیته تحریمهای کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل است و عنوان کرده که پیونگ یانگ "به جستجو برای مواد و تکنولوژی از سمت خارج برای این برنامه‌هایش ادامه داده است".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناظران تحریمها علیه کره شمالی نتیجه گرفتند: به رغم تمرکز این کشور بر مشکلات اقتصادی رو به وخامتش، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به حفظ و توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک خود ادامه داده است.

ناظران سازمان ملل گفتند: بیانیه‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره حاکی از یک بحران انسانی در حال تعمیق در این کشور است، اگرچه مسدود شدن مرزهای این کشور در ارتباط با کووید-19 به معنی این است که تاثیر نسبی تحریمها بر وضعیت انسانی احتمالا کاهش یافته است.

آنها گفتند: با متوقف شدن تجارت از بابت این انسداد، و تاثیر بد سیلها بر برداشت محصولات کشاورزی در سال گذشته میلادی، دورنماهای فعلی مربوط به کلیت جمعیت جمهوری دموکراتیک خلق کره ناگوار است.

در این گزارش سازمان ملل تصریح شد:صادارت دریایی زغال سنگ و دیگر کالاهای تحریم شده از سوی جمهوری دموکراتیک خلق کره ادامه یافته اما در سطحی بسیار پایین‌تر. واردات محصولات نفتی که به این کمیته گزارش شد، در نیمه اول سال جاری میلادی به میزان چشمگیری افت کرد.

همچنین بر اساس این گزارش پیونگ یانگ همچنان به نهادهای مالی بین‌المللی دسترسی پیدا کرده و کارگران کره شمالی به کسب درآمد در خارج از این کشور با هدف استفاده از آن در برنامه‌های دولتی ادامه داده‌اند.

این ناظران تحریمهای کره شمالی گفتند: مقامهای مستقر در خارج همچنین فشار برای ایجاد جریانهای درآمد را احساس کردند.

این ناظران بیان داشتند، به تحقیق درباره دست داشتن کره شمالی در فعالیتهای سایبری جهانی و شراکت دانشگاه‌ها و استاد دانشگاه‌های کره شمالی با نهادهای عملی خارج از این کشور ادامه داده و "بر مطالعات دربردارنده کاربردهای بالقوه در برنامه های سلاح های کشتار جمعی تمرکز می‌کنند."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها