با ۱۸ رای:

زاکانی به عنوان نوزدهمین شهردار تهران انتخاب شد

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه «علیرضا زاکانی» را با 18 رای به عنوان نوزدهمین شهردار پایتخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزیدند.

زاکانی به عنوان نوزدهمین شهردار تهران انتخاب شد
کد خبر: 509337
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیش از این اعلام کرده بودند که در جلسه غیر رسمی این شورا، از بین سه گزینه نهایی «علیرضازاکانی»، «محسن پیرهادی» و «مازیار حسینی»، علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده و رای استمزاجی به وی داده اند و قرار است در جلسه ای رسمی امروز با رای گیری بین اعضا، وی را به عنوان شهردار تهران برگزینند.

به گزارش ایرنا، در رای گیری امروز و قبل از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، «علیرضا جاوید» به عنوان سرپرست شهرداری پایتخت انتخاب شد تا فرایند کسب تاییدیه های زاکانی از مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور سپری شود.

زاکانی نخستین شهردار منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است که با 18 رای اعضای این شورا انتخاب شد و قرار است سکان شهرداری پایتخت را در دست گیرد.

براساس قانون، صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای فعالیت در این مسئولیت باید به تایید وزارت کشور نیز برسد تا وی بتواند بر سکان شهرداری در خیابان بهشت پایتخت تکیه بزند.

علیرضا زاکانی، زادهٔ 12 اسفند 1344 در شهر ری سیاستمدار اصولگرا است که در حال حاضر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

وی که نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، مسئول اسبق سازمان سازمان بسیج دانشجویی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر بوده است.

زاکانی همچنین نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را برعهده داشته‌است.

او همچنین نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود.

وی فعالیت مطبوعاتی نیز دارد و علاوه بر 2 دوره عضویت در هیات منصفه دادگاه مطبوعات، صاحب وب سایت خبری جهان نیوز و هفته نامه پنجره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها