کد خبر: 509523
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۴:۰۴:۰۲
| |

نگرانی‌ها از شکست احتمالی میقاتی در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان

منابع خبری لبنان از نگرانی شهروندان این کشور نسبت به احتمال موفق نشدن نخست‌وزیر مکلف کشورشان در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان خبر دادند.

نگرانی‌ها از شکست احتمالی میقاتی در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان
کد خبر: 509523
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۴:۰۴:۰۲

اعتمادآنلاین| سایت النشره لبنان اعلام کرد که برخی شهروندان لبنانی نگران شکست نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف این کشور در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان هستند.

به گزارش ایسنا، این سایت درباره دلایل شکل گیری این موج نگرانی در میان شهروندان لبنانی گزارش داد که اختلافات با ریاست جمهوری همچنان پابرجاست.

النشره در ادامه نوشت: در صورت شکست میقاتی شخصیت‌های سنی دیگری مکلف به تشکیل دولت خواهند شد.

رسانه‌های دیگر لبنان نیز نسبت به شکل گیری یک بحران جدید و بی‌سابقه در کشورشان در صورت عدم موفقیت میقاتی در تشکیل دولت هشدار دادند.

روزنامه الجمهوریه در این باره نوشت: اینکه نجیب میقاتی سقف زمانی مشخصی را برای تشکیل دولت تعیین نکرده‌ است باعث نگرانی است و این درحالی است که یک مشکل اساسی وجود دارد و آن مشکل این است که تلاش‌ها برای تشکیل دولت همچنان بر مدار دور باطل می‌چرخد.

این روزنامه همچنین گزارش داد: نه میقاتی می‌تواند از وزارت کشور چشم پوشی کند و نه ریاست جمهوری دست از تلاش برای اختصاص این وزارتخانه به خود برمی‌دارد و همین مساله بدین معنا است که هرگونه پیشرفت در سایر وزارتخانه‌ها بدون دستیابی به توافق درباره وزارت کشور بی‌فایده خواهد بود.

الجمهوریه همچنین نوشت: گره وزارت کشور آخرین گره در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان نخواهد بود و ریاست جمهوری همچنان بر خواسته‌هایش درباره وزرای مسیحی و یک سوم تعیین کننده پافشاری می‌کند.

نجیب میقاتی چهارم مرداد و پس از عدم موفقیت سعد حریری در تشکیل دولت پس از 9 ماه تلاش مکلف به تشکیل دولت جدید لبنان شد.

تأخیر در تشکیل دولت وضعیت لبنان را که از اواخر سال 2019 تا کنون بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود را تجربه کرده است، بدتر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها