کد خبر: 509588
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۴۶:۰۰
| |

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس:

مذاکرات تعطیل شدنی نیست / فیلتر کردن فضای مجازی در این مقطع نتیجه نمی‌دهد / باید طرح صیانت را از حالت هشتاد و پنجی خارج کنیم

یک نماینده مجلس گفت: مذاکرات ادامه دارد، تعطیل شدنی نیست اما خب به هرحال از موضع اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی این مذاکرات ادامه پیدا می‌کند. ان‌شاءالله که بتوانند تحریم‌ها را به یک شکلی به نفع مردم ایران خاتمه دهند.

مذاکرات تعطیل شدنی نیست / فیلتر کردن فضای مجازی در این مقطع نتیجه نمی‌دهد / باید طرح صیانت را از حالت هشتاد و پنجی خارج کنیم
کد خبر: 509588
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خصوص مشکلات کنونی کشور و اینکه چه موضوعاتی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد، گفت: دولت 10 سرفصل را به عنوان اولویت‌های کوتاه‌مدت کار خود اعلام کرده است و در این موارد هم بیشتر توجه به تامین اجتماعی، تامین کالاهای اساسی مردم، مالیات، مسکن و مواردی این چنینی است که به عنوان اولویت‌های خود معرفی کرده که این‌ها هم موارد مهمی است به ویژه توجه به اقشار آسیب‌پذیر و توزیع عادلانه کالا که یک بحث مهمی است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در حوزه بین‌المللی هم سیاست خارجی خود را هم تقریبا اعلام کرد؛ مذاکرات ادامه دارد، تعطیل شدنی نیست اما خب به هرحال از موضع اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی این مذاکرات ادامه پیدا می‌کند. ان‌شاءالله که بتوانند تحریم‌ها را به یک شکلی به نفع مردم ایران خاتمه دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در رابطه با حواشی مربوط به طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی که اخیرا پیشنهاد لغو اصل 85 آن اعلام وصول شد، بیان کرد: در این مساله کمیسین فرهنگی یک کار اشتباهی انجام داد، اصلا قابل پذیرش نبود یک طرح با عظمت اینگونه مطرح شود. ما جزو طراحان این طرح در مجلس دهم بودیم و معتقدیم که کشور در حوزه فضای مجازی نیاز به قانون دارد اما آوردن این طرح آن هم با این عجله و بعد اصل هشتادوپنجی کردن آن به ویژه در این شرایط که دولت در حال تغییر بود، کار درستی نبود و همین موضوع هم ابهامات را بیش از حد کرد.

وی افزود: در این موضوع مجلس اشتباه رأی داد، به اعتقاد من این اشتباه مجلس بود؛ باید جبران کند و طرح را از کمیسیون ویژه بیرون بیاورد و اصلا اجازه بدهند دولت و شورای عالی فضای مجازی در این زمینه لایحه بیاورند. اینجا نیاز است لایحه همراه با کمک به زیرساخت کشور و نخبگان کشور به همراه قوانینی برای سر و سامان دادن فضای مجازی وجود داشته باشد.

کوچکی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: بحث فیلتر کردن فضای مجازی و مواردی این چنینی در این مقطع نتیجه نمی‌دهد، مانند کاری که با دستگاه‌های ماهواره صورت گرفت، مگر ما توانستیم ماهواره‌ها را جمع کنیم؟ مگر اینکه مانند کشوری چون روسیه در داخل کشور شبکه‌های اجتماعی داخلی را توسعه بدهیم که بتوانند جایگزین مشابه خارجی شوند.

وی افزود: وقتی مردم از پلتفرم‌های داخلی خدمات با سرعت و کیفیت مشابه خارجی بگیرند و بتوانند کسب و کارهای خود را داشته باشند، سراغ خارجی نمی‌روند. من معتقدم ما این قدرت را داریم که به جای اینکه اقدام ما فیلترینگ باشد، بستر داخلی خودمان را داشته باشیم و تقویت کنیم. فضای مجازی را نمی‌شود محدود کرد.

نماینده رشت در خصوص تلاش‌ها برای جلوگیری از ادامه بررسی این طرح گفت: این طرح چون اصل هشتادوپنجی شده باید یک روشی به کار بگیریم که حداقل این را متوقف کنیم تا دولت لایحه بیاورد.

گفتنی است جمعی از نمایندگان درخواست لغو اصل 85 این طرح را به هیات رئیسه تقدسم کردند که این درخواست در جلسه روز یکشنبه اعلام وصول شد و تصمیم‌گیری درباره آن مجددا به تصمیم نمایندگان در صحن موکول شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها