کد خبر: 509638
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۷:۵۴
| |

الکاظمی احتمالا به زودی به مسکو می‌رود

مشاور نخست وزیر عراق احتمال داد که وی به زودی به مسکو سفر کند.

الکاظمی احتمالا به زودی به مسکو می‌رود
کد خبر: 509638
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۷:۵۴

اعتمادآنلاین| حسین علاوی، مشاور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به اسپوتنیک گفت: روسیه یکی از کشورهای ابرقدرت است که معادله سیاسی بین المللی را تشکیل می‌دهد. من معتقدم که نخست وزیر به زودی به مسکو سفر می‌کند همانطور که به کشورهای ابرقدرت برای ارسال پیام اطمینان صرف نظر از روابط با آمریکا و غرب و شرق سفر کرد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: این پرونده دارای ابعاد سیاسی است. این عقلانی است که سفری به مسکو صورت گیرد چراکه عراق در مرحله ارسال پیام‌های اطمینان به منطقه و جهان است مبنی بر اینکه نقش منطقه‌ای و عربی و بین المللی خود را در کاهش توازن‌ها و هماهنگی با کشورهای منطقه برای دور کردن آن از نزاع‌ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی بازیافته است. برای همین معتقدم که سفر الکاظمی به مسکو در دستورکارهای دولت و استراتژی‌های آن وارد است.

علاوی گفت: من معتقدم که الکاظمی می‌خواست پیام‌های اطمینانی را به منطقه و جهان بدهد مبنی بر اینکه عراق کشوری است که حاکمیت و تصمیمات سیاسی خود را حفظ می‌کند و مواضعش براساس منافعش است و روی باز نشان دادن به چین، روسیه و منطقه و ایران و عربستان را دولت براساس سیاست و استراتژی خود مشخص می‌کند تا نشان دهد که عراق یک قطب محوری در منطقه است که کمک می‌کند منطقه از نزاع‌ها و مشکلات دور شود.

الکاظمی بعد از تصدی این پست در ماه مه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کرد که به بغداد سفر کند.

الکاظمی در دیدارش با ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد اعلام کرد که عراق به روابط مستحکم با روسیه و تقویت آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی افتخار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها