کد خبر: 509676
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۵:۵۴
| |

تنش دوباره در شبه جزیره؛ کره شمالی تلفن کره جنوبی را پاسخ نداد

در پی اعلام تصمیم سئول و واشنگتن برای برگزاری رزمایش مشترک علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، «یونهاپ» گزارش داد همسایه شمالی امروز تماسی که هر روز از طریق خط نظامی بین دو کره برقرار می‌شد را بی‌پاسخ گذاشت.

تنش دوباره در شبه جزیره؛ کره شمالی تلفن کره جنوبی را پاسخ نداد
کد خبر: 509676
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۵:۵۴

اعتمادآنلاین| خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش داد پیونگ‌یانگ تماسی که هر روز از طریق خط نظامی بین دو کره برقرار می‌شد را امروز (سه‌شنبه) پاسخ نداده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش‌ها تماس ساعت چهار بعدازظهر امروز کره جنوبی از سوی همسایه شمالی بی‌پاسخ ماند.

پیش‌تر و بعد از این که واشنگتن و سئول بی‌توجه به هشدارهای پیونگ‌یانگ اعلام کردند رزمایش مشترک سالانه خود را برگزاری می‌کنند، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، کره جنوبی و آمریکا با تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

کره شمالی این رزمایش را اقدامی «خصمانه‌» خوانده و هشدار داده بود که به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌رساند. با این حال و به رغم ادعای سئول در خصوص تلاش برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ، کره جنوبی و ایالات متحده از امروز آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر شد، گفت: این رزمایش‌ها اقدامی ناخوشایند و خودمخرب است که مردم کره شمالی را تهدید می‌کند و تنش‌ها را در شبه‌جزیره کره افزایش می‌دهد.

وی افزود: ایالات متحده و کره جنوبی با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر ما و پیشبرد رزمایش‌های جنگی خطرناک با تهدید امنیتی جدی‌تری روبرو خواهند شد.

این مقام کره شمالی، کره جنوبی را به رفتار خائنانه به دلیل پیشبرد این رزمایش بلافاصله پس از وصل مجدد خط تلفن بین پیونگ‌یانگ و سئول که با هدف کاهش تنش‌ها انجام شده بود، متهم کرد.

کیم اعلام کرد اقدامات نظامی ایالات متحده نشان داد که سخنان واشنگتن از دیپلماسی یک پوشش ریاکارانه برای تجاوز به شبه‌جزیره کره است و صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که ایالات متحده نیروهای نظامی خود در کره جنوبی را منحل کند.

او گفت که کره شمالی بازدارندگی مطلق خود از جمله "توانایی حمله پیشگیرانه قدرتمند" را برای مقابله با تهدید فزاینده نظامی ایالات متحده تقویت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها