خطاب به به واشنگتن و سئول:

هشدار مجدد پیونگ‌یانگ: گرفتار بحران امنیتی می‌شوید

یک ژنرال ارتش کره شمالی با هشدار درباره تداوم رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، گفت واشنگتن و سئول با افزایش تنش‌ها، خود را در معرض بحران امنیتی قرار می‌دهند.

هشدار مجدد پیونگ‌یانگ: گرفتار بحران امنیتی می‌شوید
کد خبر: 509856
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۲:۴۱

اعتمادآنلاین| یک روز بعد از هشدار خواهر رهبر کره شمالی درباره رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، امروز (چهارشنبه) هم یک ژنرال ارتش این کشور مجدداً درباره این رزمایش هشدار داد.

به گزارش فارس، «کیم یونگ چول» ژنرال و سیاستمدار کره شمالی گفت آمریکا و کره جنوبی فرصت ارتقای روابط با پیونگ‌یانگ را از دست دادند و با انتخاب گزینه افزایش تنش، خود را در معرض بحران امنیتی جدی قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که نقش برجسته‌ای در برگزاری دیدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا داشت، از اینکه واشنگتن و سئول جواب حسن‌نیت پیونگ‌یانگ را با «اقدامات خصمانه» می‌دهند، گلایه کرد.

این ژنرال کره شمالی، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را مایه هدر رفتن فرصت بهبود روابط دو کُره دانسته و توضیح داد:‌ «باید به جنوب فهمانده شود که برای انتخاب کردن اتحاد با واشنگتن به‌جای صلح بین کره‌ای‌ها، چه بهای سنگینی را باید بپردازد».

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از وی نوشت: «ما در لحظه به آنها می‌فهمانیم که چه انتخاب خطرناکی کرده‌اند و با چه بحران امنیتی جدی به‌خاطر این انتخاب اشتباه مواجه خواهند شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها