کد خبر: 509991
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۹:۴۰
| |

پاشینیان:

ایروان آماده گفت‌وگو با باکو برای حل موضوع «قره باغ» است

در پی تشدید تنش‌های اخیر میان ایروان و باکو، نخست‌وزیر ارمنستان امروز از اعلام آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با جمهوری آذربایجان برای حل مسئله «قره باغ کوهستانی» خبر داد.

ایروان آماده گفت‌وگو با باکو برای حل موضوع «قره باغ» است
کد خبر: 509991
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۹:۴۰

اعتمادآنلاین| «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (پنجشنبه) در یک نشست دولتی تصریح کرد که ایروان آماده ازسرگیری گفت‌وگوها با جمهوری آذربایجان برای حل درگیری‌های قره‌باغ کوهستانی است.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص پیشنهاد گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ازسرگیری گفت‌وگوهای میان ایروان و باکو برای حل مسئله قره باغ کوهستانی گفت: «در ارتباط با درخواست رؤسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برای تجدید مذاکرات (برای حل درگیری‌های ناگورنو-قره باغ)، تمایل دارم تصریح کنم که ارمنستان آماده مشارکت در مذاکرات در هر دو سطح عالی و عالی‌ترین است. ما منتظر پیشنهادات خاص هستیم».

بنا بر گفته پاشینیان، «غلبه بر دشمنی‌ها و خصومت‌ها می‌تواند عنصر کلیدی دستورکار منطقه‌ای ارمنستان باشد. تعمیق و عادی‌سازی روابط بین کشورهای همسایه، سیر مهمی در سیاست دولت است».

این مقام ارمنستانی ادامه داد: «متأسفانه، برخی نیروها با این ادعا که ایروان اصلاح نیروهای مسلح را اولویت خود قرار داده است تا یک سیاست تهاجمی در قبال کشورهای همسایه اتخاذ کند، تلاش دارند تا اهداف ارمنستان را تحریف کنند. نیروهای مسلح ارمنستان برای تهاجم به وجود نیامده‌اند بلکه برای محافظت در برابر تهاجم به وجود آمده‌اند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها