عبدالصمد خرمشاهی، کارشناس مسائل حقوقی:

بعد از انقلاب وزارت دادگستری اهمیت سابق را نداشت / رحیمی در تصدی پست وزارت دادگستری خدمات مطلوبی ارائه کنند

کارشناس مسائل حقوقی گفت: بعد از انقلاب وزیر دادگستری آن اهمیت سابق را نداشت و به جای او رئیس قوه قضاییه را تعیین کردند و به او اختیارات دادند.

بعد از انقلاب وزارت دادگستری اهمیت سابق را نداشت / رحیمی در تصدی پست وزارت دادگستری خدمات مطلوبی ارائه کنند
کد خبر: 510018
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالصمد خرمشاهی، کارشناس مسائل حقوقی در رابطه با وزیر پیشنهادی دادگستری معرفی شده از سوی رییس جمهور، عنوان کرد: یکی از مسائلی که از بدو انقلاب داشتیم بحث انتصابات در دستگاه‌های دولتی بوده یعنی فردی که برای وزارتخانه یا اداره مهمی برگزیده می‌شده، کمتر تجربه مستمر، تحصیلات مرتبط و یا کار در زمینه مربوطه داشته و همچنین بعد از اینکه یکی دو سالی در آنجا جا می‌افتد بلافاصله به پست دیگری انتقال می‌دادند و این یکی از آسیب‌هایی بوده که داشتیم و متاسفانه مدیر با تجربه و کسی که به صورت مستمر در حیطه آن شغلی که می‌خواهد متصدی شود، کم داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در میان وزرای پیشنهادی آقای رئیسی فکر می‌کنم آقای رحیمی یکی از موارد مستثنی است، چون ایشان 35 سال سابقه کار مرتبط داشته و در مشاغل مختلف قضایی کار کرده است و به غیر از یکی دو دوره‌ای که نماینده بوده‌اند، اما سال‌های خدمتی خود را کار قضایی کرده و با جزئیات، مشکلات و مسائل تشکیلات قضایی مرتبط بوده و آگاهی داشته است.

این کارشناس مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: اگرچه بعد از انقلاب وزیر دادگستری آن اهمیت سابق را نداشت و به جای او رئیس قوه قضاییه را تعیین کردند و به او اختیارات دادند ولی باز هم با توجه به قانون نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 مصوب 1394، با عنایت به اصل 160 قانون اساسی، در 7 ماده و 2 تبصره اختیارات وزیر دادگستری را مواردی از قبیل پاسخ دادن به استعلامات، مسئول هماهنگ کننده قوه قضاییه با سایر قوا، پرداخت دیه از بیت المال و حمایت از قربانیان جامعه و... را از جمله مسئولیت‌ها و وظایفی دانسته که بر عهده وزیر دادگستری گذاشته شده بود. گرچه مطابق ماده 6 قانون رئیس قوه می‌تواند موارد را خود شخصا انجام داده و یا تفویض کند.

وی گفت: در میان وزرای پیشنهادی آقای رئیسی یکی از مواردی که با خدمات انجام داده و تجربه‌ای که کسب کرده مرتبط بوده، آقای رحیمی برای تصدی وزارت دادگستری است. بررسی مختصر نشان می‌دهد که ایشان در مشاغلی که داشته در ارتباط با تشکیلات قوه قضاییه و مواردی بوده که مرتبط با حیطه کاری خودش است. بنابراین از میان وزرای پیشنهادی ایشان یکی از مواردی است که هم سابقه مدیریت کار مرتبط را داشته‌ و هم تجربه کاری را و فکر می‌کنم از زیر و بم وظایفی که قرار است داشته باشد آگاه است و می‌تواند در تصدی پست وزارت دادگستری خدمات مطلوبی ارائه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها