«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| 13 کشور خطرناک جهان را بشناسید

بر اساس آخرین رده‌بندی خطرناک‌‌ترین کشورهای جهان، مناطقی در آفریقا و خاورمیانه از خطرناک‌‌ترین مناطق جهان به شمار می‌روند.

دور دنیا| 13 کشور خطرناک جهان را بشناسید
کد خبر: 510111
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس آخرین رده‌بندی خطرناک‌‌ترین کشورهای جهان، مناطقی در آفریقا و خاورمیانه از خطرناک‌‌ترین مناطق جهان به شمار می‌روند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی با اتشار این فهرست اعلام کردند بی‌ثباتی سیاسی و جنگ‌های داخلی عامل اصلی قرار گرفتن این کشورها در صدر کشورهای ناامن جهان است.

کشورهای ناامن جهان در این لیست عبارت‌اند از:

13ـ جمهوری دموکراتیک کنگو

جمهوری دموکراتیک کنگو کشوری آفریقایی است که به لحاظ بی‌ثباتی سیاسی شرایط بسیار بدی دارد و هرج‌ومرج داخلی و تروریسم و جنایات خشونت‌آمیز رویدادی عادی در این کشور محسوب می‌شود. روزنامه گاردین این کشور را خطرناک‌‌ترین مکان برای زنان جهان به شمار آورده است زیرا در آنجا تجاوز یک ابزار و تاکتیک در تقابل‌ها به شمار می‌رود.

12- نیجریه

این کشور آفریقایی از مشکلاتی مشابه دیگر کشورهای این قاره رنج می‌برد. در این کشور میانگین جنایت بالا یعنی 63.27 برآورد شده است.

11- مالی

مالی کشور آفریقایی دیگری است که در لیست 13 کشور خطرناک در کره زمین قرار دارد. این کشور از بی‌ثباتی سیاسی، تروریسم و ناآرامی‌های مدنی و نیز جرم و جنایات رنج می‌برد.

10- جمهوری آفریقای مرکزی

این کشور نیز یکی از ناآرام‌‌ترین کشورهای جهان است و در رتبه‌بندی‌های جهانی در سطح 4 دسته‌بندی شده و موسسه OSAC از شهروندان آمریکایی خواسته است تا در سفر به این کشور تجدید نظر کنند.

9- عراق

کشور همسایه غربی ما در رتبه 9 این لیست قرار دارد. این کشور که جزو کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود به رغم آنکه در دست بازسازی است، همچنان از باتلاق ناامنی نجات نیافته است.

8- افغانستان

همسایه شرقی ایران هم گرچه در این لیست در رتبه هشتم قرار گرفته اما با توجه به شعله‌ور شدن جنگ داخلی در این کشور و اقدامات گروه طالبان احتمالاً رده‌های بالاتری از این فهرست را به خود اختصاص خواهد داد.

7- یمن

یمن نیز یکی از کشورهای خاورمیانه است که سالیان درازی است از جنگ داخلی رنج می‌برد و با ورود عربستان و امارات به این جنگ دامنه و گستردگی آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

6- گینه جدید

یکی از کشورهای واقع در قاره اقیانوسیه است: گینه جدید دومین میانگین جرم و جنایت را بعد از ونزوئلا به خود اختصاص داده است.

میانگین جنایت در این کشور 84.04 و از لحاظ سیاسی نیز کاملاً بی‌ثبات است. وحدت ملی در این کشور بسیار ضعیف بوده و هزاران قبیله ساکن در این کشور در همه مسائل حتی در زبان و نوع اندیشیدن نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

5- هندوراس

هنوراس یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است که پنجمین کشور ناامن جهان به شمار می‌رود. میانگین جرم و جنایت در این کشور 76.65 است.

4- ونزوئلا

این کشور آمریکای جنوبی شرایط بسیار بدی از لحاظ اقتصادی و سیاسی دارد.

ونزوئلا یکی از بالاترین میانگین‌های قتل را در جهان دارد به نحوی که از هر صد هزار مرگ 60.3 مرگ همراه با خشونت است.

این کشور همچنین با 84.36 بالاترین میانگین جنایت را در میان تمامی ساکنان این کره خاکی دارد.

3- سومالی

این کشور آفریقایی هم جزو 13 کشور خطرناک جهان محسوب می‌شود و جنگ داخلی، تروریسم و جنایت به‌علاوه بی‌ثباتی سیاسی دست به دست هم داده‌اند تا سومالی را در رتبه سوم این لیست بگنجانند.

2- لیبی

لیبی واقع در شمال آفریقا از زمان سقوط معمر قذافی در گردونه جنگ داخلی شدیدی گرفتار شده است تا از آن زمان جای خود را در صدر لیست کشورهای ناامن کره زمین حفظ کند.

1- سوریه

به اعتقاد کارشناسان، سوریه از نظر بی‌ثباتی امنیتی‌سیاسی در یکی از بالاترین سطوح قرار دارد و از جرم‌خیزترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.

گرچه سوریه در هر یک از این پارامترها کشورهایی را جلوتر از خود می‌بیند اما وجود تمامی پارامترهای تاثیرگذار در این دسته‌بندی در این کشور باعث شده است تا در صدر لیست قرار بگیرد.

جنگ داخلی که با حضور گروه‌های تکفیری در این کشور از سال 2011 آغاز شد و تبعات آن تا به امروز همچنان در این کشور ادامه دارد، حضور و فعالیت بسیاری از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای و درگیری گروه‌های مختلف تروریستی در این کشور، نابودی زیرساخت‌ها و میانگین بالای جنایت در این کشور که 67.42 برآورد شده و از این لحاظ سوریه را جزو 10 کشور جرم‌خیز جهان قرار داده، باعث شده است تا تمامی پارامترهای منفیِ پدیدآورنده ناامنی و تهدید در این کشور کنار هم چیده شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها