کد خبر: 510153
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

روزنامه اطلاعات:

بازسازی اعتماد یکی از ضروری‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است

روزنامه اطلاعات نوشت: بازسازی اعتماد اجتماعی یکی از ضروری‌ترین و فوری‌ترین کارهای دولت جدید خواهد بود. مهمترین راه بازسازی اجتماعی، نه شعار دادن و هزینه کردن بودجه برای تحقیقات، بلکه انطباق دادن «قول» و «فعل» توسط مسئولان است.

بازسازی اعتماد یکی از ضروری‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است
کد خبر: 510153
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر تعارف را کنار بگذاریم، کشور سال‌هاست با مشکل بی‌اعتمادی مواجه است. بی‌اعتمادی مردم به مسئولان، بی‌اعتمادی مسئولان به مسئولان، بی‌اعتمادی مسئولان به مردم و بی‌اعتمادی مردم به مردم. این چهار نوع بی‌اعتمادی همچون حوزه اعتماد را به عنوان یک «سرمایه اجتماعی» مضمحل کرده است.

روزنامه اطلاعات در ادامه یادداشت خود نوشت: درباره سرمایه اجتماعی و صور سرمایه اجتماعی پیش از این سخن گفته‌ایم اما همین بس که دومین سرمایه اجتماعی بعد از اعتماد، «مشارکت» است. وقتی اعتماد نباشد، مشارکت هم نیست. کاهش چشمگیر مشارکت اجتماعی را هم در انتخابات اخیر به وضوح می‌توان دید و هم در مشارکت نکردن مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ از ماسک تا سفر… .

بر همین اساس بازسازی اعتماد اجتماعی یکی از ضروری‌ترین و فوری‌ترین کارهای دولت جدید خواهد بود. مهمترین راه بازسازی اجتماعی، نه شعار دادن و هزینه کردن بودجه برای تحقیقات، بلکه انطباق دادن «قول» و «فعل» توسط مسئولان است. . علتش این است که مهمترین عامل ریزش اعتماد مردم، خُلف وعده‌های مکرر و پیاپی مسئولان بوده است. علتش این است که مهمترین عامل ریزش اعتماد مردم، خُلف وعده‌های مکرر و پیاپی مسئولان بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها