کد خبر: 510798
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۶:۰۰
| |

حضور باروز آمریکایی در پیکارهای جهانی نروژ؛ اما در یک وزن بالاتر

«جردن باروز» دارنده مدال طلای جهان و المپیک در کشتی آزاد پس از یک دهه حضور در وزن 74 کیلوگرم قرار است در پیکارهای جهانی 2021 در وزن 79 کیلوگرم به روی تشک برود.

حضور باروز آمریکایی در پیکارهای جهانی نروژ؛ اما در یک وزن بالاتر
کد خبر: 510798
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جردن ارنست باروز دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک 2012 لندن و 4 طلا و سه برنز پیکارهای جهانی بعد از شکست مقابل کایل دیک در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و حضور نیافتن در بازی‌های المپیک توکیو و با وجود 33 سال سن قصد دارد در پیکارهای جهانی 2021 نروژ حضور پیدا کند. پیکارهای جهانی نروژ اوایل مهر ماه امسال در اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از 5 آزادکار تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در توکیو ظاهرا تنها گیبل استیوسن که مدال طلای وزن 125 کیلوگرم را کسب کرد در پیکارهای جهانی نروژ حضور نخواهد یافت.

توماس گیلمن دارنده برنز المپیک در وزن 57 کیلوگرم، کایل دیک دارنده برنز المپیک در وزن 74 کیلوگرم، دیوید تیلور دارنده طلای المپیک وزن 86 کیلوگرم و کایل اسنایدر دارنده مدال نقره المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم در جهانی سال 2021 حضور خواهند یافت.

برهمین اساس جردن باروز پس از یک دهه حضور در وزن 74 کیلوگرم از سال 2011 تاکنون و حکمرانی در این وزن در کشتی آزاد جهان و آمریکا به ناچار قرار است در رقابت‌های جهانی 2021 نروژ در وزن 79 کیلوگرم به روی تشک برود.

البته به نظر می‌رسید بعد از شکست او مقابل کایل دیک و حضور نیافتن در المپیک او از دنیای قهرمانی خداحافظی کند اما با گذشت 33 سال از سنش هنوز قصد دارد تا در میادین حضور داشته باشد و شاید سودای حضور در المپیک 2024 پاریس را در سر می‌پروراند.

او تلاش بسیاری داشت تا بتواند دومین مدال طلای المپیک را بگیرد اما در بازی‌های المپیک 2016 ریو به سد سخت «انور گدیف» روسی خورد و در ادامه و با از دست دادن روحیه و انگیزه نتوانست توفیقی داشته باشد و در رده نهم المپیک قرار گرفت. یزدانی در المپیک ریو با شکست حریف روسی مدال طلای وزن 74 کیلوگرم را به گردن آویخت. البته همه علاقمندان منتظر مبارزه تاریخی باروز و یزدانی بودند که بعد از المپیک یزدانی به وزن 86 کیلوگرم گرفت.

«جردن باروز» برای نخستین مرتبه در سال 2008 و در پیکارهای جوانان جهان در رده دهم قرار گرفت تا اینکه در سال 2011 برای نخستین مرتبه به تیم ملی بزرگسالان آمریکا دعوت شد و نخستین مدال طلای جهانی خود را کسب کرد.

او در سال 2012 و در بازی‌های المپیک لندن مدال طلا گرفت و در سال 2013 این مدال را در پیکارهای جهانی بوداپست تکرار کرد. او که تا پیش از این هیچ شکستی را در میادین نداشت در سال 2014 و در ازبکستان و با پای مصدوم پای به رقابت‌های جهانی گذاشت و مقابل «دنیس سارگوش» روسی مغلوب شد و در نهایت مدال برنز گرفت.

او در سال 2015 در آمریکا سومین طلای جهانی خود را به گردن آویخت و در بازی‌های المپیک 2016 ریو نیز توفیقی نداشت و در پیکارهای جهانی 2017 چهارمین و آخرین طلای جهان خود را کسب کرد. او در سال‌های 2018 و 2019 به سد سخت «زائوربک سیداکوف» روسی برخورد کرد و در نهایت به 2 مدال برنز بسنده کرد.

باروز طی سال‌های متمادی که برابر حریفان ایرانی خود قرار گرفت همواره موفق به شکست آنان شد. آخرین نفری که باروز موفق به شکست او شد، «مصطفی حسین‌خانی» بود که در پیکارهای جهانی سال 2018 مجارستان رقم خورد. او پیش از این حریفانی همچون صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری، مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی را شکست داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها