غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

رعایت بُعد «جوانی» و «شناخته شده بودن» وزرای پیشنهادی همزمان تامین نمی‌شود / انتصاب مخبر از تصمیمات خوب رئیسی بود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: از ترکیب کابینه اینطور برداشت می‌کنم که آقای رئیسی یک کابینه نسبتا هماهنگی را می‌خواهد تشکیل دهد لذا از این جهت انتظار است که مجلس محترم هم حمایت کنند و با رأی خوبی که به وزرای پیشنهادی می‌دهند، ان‌شاء‌الله هرچه زودتر فرصت خدمت را برای کابینه آقای رئیسی فراهم کنند.

رعایت بُعد «جوانی» و «شناخته شده بودن» وزرای پیشنهادی همزمان تامین نمی‌شود / انتصاب مخبر از تصمیمات خوب رئیسی بود
کد خبر: 510876
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ۱۰:۰۹:۴۵

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درخصوص کابینه معرفی شده از سوی سید ابراهیم رئیسی، گفت: کابینه‌ای که آقای رئیسی معرفی کردند یک کابینه جوان است. به طور عمده کسانی که اعضای این کابینه هستند، هم جوان و هم متخصص هستند و هم افرادی هستند که روحیه مردمی و انقلابی دارند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ان‌شاء‌الله این افراد در کنار هم یک مجموعه کارآمد را شکل خواهند داد و از این جهت به ویژه در حوزه اقتصاد من افراد را از نزدیک می‌شناسم، سوابق و تجربیات آن‌ها را می‌دانم؛ افرادی شایسته و نوآور هستند و به اقتصاد ایران هم آشنایی دارند که این‌ها موضوعات مهمی است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه اظهار داشت: یکی از تصمیمات خوب آقای رئیسی انتصاب آقای مخبر به عنوان معاون اول بود؛ چراکه ایشان شخصیتی پرکار و بدون حاشیه است و علیرغم این همه سوابق کاری که دارند هیچگونه حاشیه‌ای تاکنون نداشته و از کسانی است که تجربیات کاری او نشان دهنده کارآمدی فوق‌العاده اوست.

وی ادامه داد: همچنین جناب آقای اسماعیلی سوابق و تجربیات خوبی تاکنون در حوزه قضائی هم در کسوت ریاست دادگستری استان تهران داشتند و هم در جایگاه سخنگوی قوه قضائیه و ریاست دفتر رئیس قوه که ایشان هم شخصیت توانا و بدون حاشیه‌ای هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: من از این ترکیب کابینه اینطور برداشت می‌کنم که آقای رئیسی یک کابینه نسبتا هماهنگی را می‌خواهد تشکیل بدهد لذا از این جهت انتظار است که مجلس محترم هم حمایت کنند و با رأی خوبی که به وزرای پیشنهادی می‌دهند، ان‌شاء‌الله هرچه زودتر فرصت خدمت را برای کابینه آقای رئیسی فراهم کنند.

مصباحی‌مقدم همچنین درخصوص ناشناخته بودن برخی وزرای پیشنهادی برای جامعه و اینکه شاید انتظار بود کابینه آقای رئیسی افراد شاخص و شناخته‌ شده‌ای باشند، گفت: درست است برخی کمتر شناخته شده هستند اما اظهارنظر من به صورت کلی بود. البته کابینه شناخته شده‌تر احتمالا یک معنایش این می‌شود که افراد در رزومه مثلا دوره‌ای وزارت داشته باشند که شناخته‌ شده باشند در حالیکه رعایت بُعد جوان بودن، نمی‌تواند این مساله را تامین کند. بالاخره جوان‌های 40 یا 41 ساله‌ای که اکنون در کابینه هستند، بعضی‌هایشان در حد معاون وزیر کار کرده‌اند ولی در کسوت وزارت نبودند و از این جهت شاید برای عموم چندان شناخته شده نباشند اما افراد دانا و خوش‌فکری هستند و توانایی اداره کار را دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها