10 مجلس تعزیه در حوزه هنری برپا می‌شود

مرشد محسن میرزاعلی از اجرای 10 مجلس تعزیه در حوزه هنری خبر داد که از پلتفورم‌های مجاری پخش می‌شوند.

10 مجلس تعزیه در حوزه هنری برپا می‌شود
کد خبر: 510960
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۰۹:۳۳:۳۱

اعتمادآنلاین| مرشد محسن میرزاعلی درباره پخش مجالس تعزیه از شبکه چهار سیما گفت: سال گذشته 10 مجلس تعزیه با عنوان «شبیه حسین (ع)» با همکاری شناخته شده ترین تعزیه خوانان سراسر کشور و به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید و ضبط شدند که قرار بود طی 10 شب از شبکه 4 سیما پخش شوند اما مشکلاتی برای پخش منظم این تعزیه‌ها در سال گذشته به وجود آمد ولی خوشبختانه امسال این سد شکسته شد و این مجالس تعزیه هر شب از شبکه چهار سیما و یکی از سامانه‌های مجازی پخش می‌شود که بازخورد خوبی هم داشته است.

یه گزارش مهر، وی ادامه داد: در این مجالس من به عنوان معین البکاء حضور دارم. این تعزیه‌ها طبق مقتل همان روز تولید شده‌اند و در مدت زمان تقریبی 40 دقیقه پخش می‌شوند. کم شدن مدت زمان مقتل ها نیز به دلیل شرایط تلویزیون و اینکه همه نوع مخاطبی را در بر می‌گیرد، بوده است چون در حالت طبیعی مدت زمان هر تعزیه 2-3 ساعت است که ممکن است از حوصله مخاطب تلویزیون خارج باشد.

مرشدمیرزاعلی با اشاره به استقبال مخاطبان از این مجالس عنوان کرد: اتفاق بسیار خوبی که پخش این مجالس سبب شده این است که مردم از خانه‌های خود با مجالس تعزیه همراه می‌شوند از این رو ما هر مجلس تعزیه را براساس روزی که به نام هر بزرگ ثبت شده است، اجرا می‌کنیم. در کنار این مجالس نیز برای اولین نقالی اصحاب امام حسین (ع) را در 14 قسمت ضبط کرده‌ام که هر روز ساعت 20 از شبکه امید پخش می‌شود که اتفاق تازه ای در زمینه نقالی مذهبی است. این برنامه «شبیه قاسم» نام دارد که در آن بخشی 10 دقیقه‌ای نیز به نقالی مذهبی اختصاص دارد.

این هنرمند یادآور شد: شبکه امید شبکه جوان و نوجوان است و این نقالی‌ها به زبان جوانان تولید شده است. این امر از قابلیت‌های نمایش‌های آئینی ایرانی است که این امکان را به شما می‌دهد که با سلیقه و سن و سال مخاطبتان پیش بروید و کافی است آن هنرمند آئینی روانشناسی مخاطب بداند و با مخاطبش پیش برود.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره برگزاری مجالس تعزیه در حوزه هنری بیان کرد: برنامه ریزی های برای اجرای مجالس تعزیه در دهه آخر محرم انجام گرفته است که البته تاریخ آن هنوز قطعی نیست اما قرار است 10 مجلس تعزیه به صورت زنده اجرا و از پلتفورم های مجازی برای مخاطبان پخش شود. احتمالاً در کنار این تعزیه‌ها، 10 مجلس نقل و پرده خوانی هم خواهیم داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها