نظر طالبان درباره ورزش زنان افغانستان چیست؟

یک مقام کریکت افغانستان از چراغ سبز طالبان برای حمایت از ورزش اول این کشور برای مردان خبر داد اما وضعیت در مورد ورزش زنان افغانستان مبهم است.

نظر طالبان درباره ورزش زنان افغانستان چیست؟
کد خبر: 510989
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۱۴:۱۳:۳۴

اعتمادآنلاین| یک مقام کریکت افغانستان گفت که مقامات طالبان گفته اند که در امور تیم ملی کریکت مردان افغانستان که بزرگترین موفقیت ورزشی کشور در سال های اخیر را کسب کردند، دخالت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، با این حال سرنوشت برنامه های کریکت زنان مبهم است.

علی‌رغم آشفتگی ناشی از سقوط خیره کننده دولت کابل در روز یکشنبه، برنامه بازیهای تیم کریکت افغانستان و برگزاری بازی با پاکستان در سریلانکا در ماه آینده ادامه خواهد داشت.

حکمت حسن رئیس امور رسانه ای کریکت افغانستان گفت: طالبان هیچ مشکلی با کریکت ندارد و آنها به ما گفته اند که می توانیم کار خود را مطابق برنامه ریزی انجام شده ادامه دهیم. ما دو اردوی آموزشی خود را در کابل به پایان رسانده ایم و حامیان مالی و حتی کیت آماده داریم.

حسن همچنین گفت که این تیم باید بتواند در جام جهانی در امارات متحده عربی در ماه های اکتبر و نوامبر بازی کند.

وی گفت: ما مطمئن هستیم که می توانیم در جام جهانی شرکت کنیم و در هفته های آینده برای آن آماده می شویم. من فکر نمی کنم مشکلی ایجاد شود. با توجه به مشکلات کنونی در افغانستان این فرصتی است برای شادی مردم.

او گفت که امیدوار است ستاره هایی مانند رشید خان یکی از بازیکنان برتر کریکت جهان با رتبه 20 به خانه بیاید و در آستانه جام جهانی بازی کند.

یکی از مواردی که هنوز نامشخص است آینده برنامه های کریکت زنان و به طور کلی ورزش زنان در افغانستان است.

طالبان گفته اند که حقوق زنان را بر اساس قوانین اسلامی رعایت خواهند کرد اما هیچ نشانه روشنی از نحوه برخورد با ورزش زنان ارائه نکرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها