محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را با مردم و مذهب اصلاح کنند / جبهه اصلاحات باید از موضع انتقادات سازنده ورود کنند نه انتقاد مخرب

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان باید بازنگری کرده و در جمع‌های مذهبی حضور پیدا کنند. این که چهره روشنفکری گرفته و از مذهب دوری کنند، از مردم فاصله می‌گیرند. اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را مردم و مذهب اصلاح کنند.

اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را با مردم و مذهب اصلاح کنند / جبهه اصلاحات باید از موضع انتقادات سازنده ورود کنند نه انتقاد مخرب
کد خبر: 511163
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در خصوص تعامل دولت رئیسی و اصلاح‌طلبان به بیان نکاتی پرداخته است.

به گزارش برنا، مشروح گفت‌وگو ا این فعال سیاسی را در ادامه می‌خوانید:

*دولت آقای رئیسی سر کار آمدند و وزرای‌شان در انتظار گرفتن رای اعتماد هستند. اصلاح‌طلبان از چه طرقی می‌توانند به دولت کمک کرده و تجربشان را در اختیاز ایشان قرار دهند. تعامل اصلاح‌طلبان با دولت در اینش رایط حساس چطور می‌تواند اتفاق بیفتد؟ راهکار پیشنهادی شما چیست؟

اصلاح‌طلبان باید از آقای رئیسی استقبال کنند. قطعا آقای رئیسی از اصلاح‌طلبان استفاده نمی‌کند اما اصلاح‌طلبان باید از موضع انتقادات سازنده ورود کنند نه انتقاد مخرب و دولت نیز از انتقاد آن‌ها استقبال کند. برخی اصلاح‌‌طلبان در اداره کشور تجربه‌هایی دارند می‌توانند این تجربه را به دولت انتقال دهند.

*جریان اصلاحات به چه اصلاحی در درون خود نیاز دارد؟

جریان اصلاحات باید رابطه‌اش را با مردم اصلاح کند. جریان اصلاحات یک جریان متدین، مذهبی و انقلابی بود که از ابتدای انقلاب با ارای امام موافق بود اما امروزه کم‌کم از این پیشه خود فاصله گرفته‌اند. در صورتی که پایگاه و اساس آن‌ها نیروهای انقلابی بودند. جریان اصلاحات باید با مردم و خصوصا جمعیت انقلابی و مذهبی رابطه‌اش را اصلاح کند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم اعتقاداتی دارند. اسلام دین مردم است و نمی‌شود مردم را از فرهنگ‌شان جدا کرد. اصلاحات این فاصله را میان مردم ایجاد کرد. اصلاح‌طلبان باید بازنگری کرده و در جمع‌های مذهبی حضور پیدا کنند. این که چهره روشنفکری گرفته و از مذهب دوری کنند، از مردم فاصله می‌گیرند. اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را مردم و مذهب اصلاح کنند.

*برخی از تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان صحبت می‌کنند. شما چقدر به این روش اعتقاد دارید؟

اتاق فکر همیشه وجود داشته است و متاسفانه عده محدودی در این اتاق‌ها بوده‌اند. اصلاح طلبان باید دیدگاه‌ها و نظرات طبقه پایین را مورد برررسی قرار دهند. اکنون در حال برگزاری کنگره هستند و اعضای شورای مرکزی از این کنگره بیرون می‌آیند. روش خوبی است اما باید کامل‌تر شود.

باید بیشتر به بدنه توجه کنند زیرا بدنه اصلاحات در یکی دو دوره پیش شاهد بودیم که به سران اصلاحات نیز توجه نکرده و در انتخابات شرکت نکردند.

*برخی مطرح کرده‌اند که اقای خاتمی برخی را به عنوان مامور انتخاب کرده تا به نقد و تحلیل انتخابات اخیر بپردازند تا نقاط ضعف را مشخص کنند. شما از این موضوع اطلاعی دارید؟

من اطلاعی ندارم اما این کار باید اتفاق بیفتد تا جریان اصلاحات این مسائل را مانند همیشه بررسی کند. نظام باید بررسی کند که چطور مشارکت مردم از 80 درصد به زیر 40 درصد رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها