افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح:

کشورهای زیادی خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی ما هستند / در صادرات ایران اهداف انسان دوستانه وجود دارد / صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی کشور ماست

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی و جزو برنامه‌های کشور است و خوشبختانه کشورهای زیادی امروزه خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی در کشور ما هستند.

کشورهای زیادی خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی ما هستند / در صادرات ایران اهداف انسان دوستانه وجود دارد / صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی کشور ماست
کد خبر: 511196
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفت و گویی به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی کشور درباره پیشرفت‌های صنعت هوایی کشور، گفت: صنایع دفاعی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و ما خوشبختانه به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده‌ایم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: پیشرفتهای صنعت هوایی به دلیل پیچیدگی که دارد و حضور در لبه فناوری، بسیار قابل توجه است. خوشبختانه ما توانستیم انواع محصولاتی را که در اختیار داریم استمرار عملیاتی آنها را حفظ و توان عملیاتی آنها را ارتقا دهیم و تلاش شده با به کارگیری تمام ابزارهایی که در داخل کشور وجود دارد، به دستاوردهای خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: محصولات تولیدی در کشور ما با توجه به توانمندی و توان داخلی برای پاسخ به تهدیدات موجود تولید و به کارگیری می‌شوند که از پیشرفته‌ترین دستاوردهای اخیر می توان به تولید انبوه پهپادها اشاره کرد.

سرتیپ خواجه فرد تصریح کرد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با توجه به پشتیبانی از نیروهای مسلح متناسب با نیاز آنها تجهیزات و تسلیحات را تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید انبوه پهپادهای پیشرفته در سازمان صنایع هوایی کشور گفت: خوشبختانه توانستیم در عرصه پهپاد به دستاوردهای بسیار خوبی برسیم و این تجهیزات را به تولید انبوه برسانیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص صادرات تجهیزات و تولیدات دفاعی نیز گفت: صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی و جزو برنامه‌های کشور است و خوشبختانه کشورهای زیادی امروزه خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی در کشور ما هستند.

سرتیپ خواجه فرد ادامه داد: بحث صادرات محصولات دفاعی ما خوب پیش می‌رود و مشتریان ما برای خرید این تجهیزات نوبت می‌گیرند. صادرات می‌تواند برای ما ارزش آفرین باشد اما چیزی که برای ما اهمیت دارد بعد معنوی این موضوع است یعنی کشوری که زمانی این تجهیزات به او نمی‌دادند امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صادرات ایران اهداف انسانی دوستانه وجود دارد و ما صنایع متعارف و تجهیزات متعارفی که این کشورها برای تامین امنیت خودشان لازم دارند را به آنها صادر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص اینکه چرا در عرصه دفاعی به پیشرفته بسیار خوبی رسیدیم اما در بخش‌های دیگر صنعتی نتوانستیم به موفقیت‌های مدنظر برسیم گفت: ما در صنعت دفاعی زنجیره تقاضا، طراحی، تامین، تولید و آموزش را کامل کرده‌ایم زیرا این صنایع می‌بایست کامل باشد و ما باید از این محصولات استفاده کنیم.

سرتیپ خواجه فرد ادامه داد: یکی از دلایل ناکامی‌ها در صنایع دیگر کامل نبودن زنجیر تولید است. اینکه بخشی از کار در داخل کشور انجام می‌شود و بخش دیگر آن یعنی ابتدا یا انتهای آن در کشورهای دیگر است و از آنجا خریداری می‌شود از تکمیل زنجیره جلوگیری می‌کند و باعث مشکلات به وجود آمده می‌شود. خوشبختانه این مسائل در صنعت هوایی و صنعت دفاعی کشور وجود ندارد و باید زنجیره را به صورت کامل در داخل کشور و بدون نیاز به بیگانگان انجام دهیم.

وی گفت: ما در صنایع دیگر به صورت کامل نتوانستیم این زنجیره را کامل کنیم و به صورت نیم بند این عرصه‌ها ادامه پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص ارتباط صنایع هوایی با دانشگاه نیز گفت: ما ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داریم و در حوزه‌های که ورود کردایم توانستیم نخبه‌ها را به کار بگیریم. این ارتباط مختص به دانشگاه نظامی نیست و با سایر دانشگاه‌ها در ارتباط هستیم و از همه تخصص و نخبگان که در علوم مختلف در دانشگاه تحصیل می‌کنند استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها