کد خبر: 511276
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۵۹:۲۸
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

نیاز روزانه به 60 تن اکسیژن طبی در استان گیلان

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین اکسیژن طبی را از ملزومات درمانی بحران کرونا برشمرد و گفت: ظرفیت تولید اکسیژن طبی گیلان در حال حاضر 30 تن است در حالی که این استان به 60 تن اکسیژن روزانه نیاز دارد.

نیاز روزانه به 60 تن اکسیژن طبی در استان گیلان
کد خبر: 511276
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۵۹:۲۸

اعتمادآنلاین| ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین اکسیژن طبی را از ملزومات درمانی بحران کرونا برشمرد و گفت: ظرفیت تولید اکسیژن طبی گیلان در حال حاضر 30 تن است در حالی که این استان به 60 تن اکسیژن روزانه نیاز دارد.

او افزود: بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان به شدت نیاز به اکسیژن دارند که فعلا از عسلویه، تهران و اصفهان با مشکلات عدیده‌ای تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استمداد از سپاه و ارتش برای تأمین اکسیژن مورد نیاز درمان این استان افزود: سپاه، بسیج، ارتش و خیران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همراه و یاور دانشگاه علوم پزشکی بودند و اکنون نیز می‌طلبد در تأمین اکسیژن طبی کمک کنند.

سالاری با اشاره به ضعف‌های زیرساختی موجود در حوزه سلامت این استان اظهار داشت: تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر موجب تقویت و بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان شده، اما گیلان با توجه به پیک کرونایی همچنان دچار مشکل است.

او ادامه داد: قدرت سرایت ویروس دلتا کرونا، عادی انگاری ها، کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور میلیونی مسافران در گیلان موجب شد شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه تأمین اکسیژن مایع از مهمترین نیازمندی‌های استان در بحران کنونی کرونا است، تصریح کرد: فضای کافی برای ساخت بیمارستان‌های پیش ساخته در سایت لاکان وجود دارد، جهت افزایش توسعه مراکز درمانی دست یاری به سوی همگان دراز می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها