کد خبر: 511352
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۸:۴۲:۰۸
| |

در جلسه گروه هفت:

انگلیس بایدن را برای به تعویق انداختن خروج از افغانستان تحت فشار می‌گذارد

یک منبع مطلع در دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، بوریس جانسون قصد دارد رئیس جمهوری آمریکا را در جلسه مجازی روز سه‌شنبه گروه هفت برای به تعویق انداختن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تحت فشار بگذارد.

انگلیس بایدن را برای به تعویق انداختن خروج از افغانستان تحت فشار می‌گذارد
کد خبر: 511352
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۸:۴۲:۰۸

اعتمادآنلاین| این منبع مطلع یکشنبه به روزنامه تلگراف گفت: هدف اصلی گروه هفت چشم انداز بلندمدت در افغانستان است اما آنها البته درباره برنامه خارج سازی کنونی رایزنی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد رهبران کشورهای گروه هفت مذاکراتی فوری درباره وضعیت افغانستان در 24 اوت خواهند داشت. عصر یکشنبه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مشارکت بایدن در این نشست مجازی را تایید کرد و گفت این مذاکرات حول محور تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌های در معرض خطر و کمک بشردوستانه برای آوارگان خواهد بود.

براساس گزارش تلگراف، چند روز است وزیران انگلیسی به طور خصوصی آمریکا را برای بررسی تاخیر در خروج نیروهایش تحت فشار گذاشته‌اند تا بدین ترتیب فشار بر فرودگاه کابل کمتر شود. بایدن یکشنبه به خبرنگاران گفت که رایزنی با مقامهای ارتش آمریکا درباره احتمال تمدید ماموریت تحلیه بعد از مهلت 31 اوت در دست انجام است.

بسیاری از کشورها بعد از آنکه طالبان در 15 اوت وارد کابل شد، تخلیه شهروندان و پرسنل دیپلمات خودشان را از افغانستان آغاز کردند. اشرف غنی با استعفا از سمت ریاست جمهوری کشورش را ترک کرد تا به گفته خودش مانع از کشتار و خونریزی شود. با این حال اوضاع فرودگاه بین‌المللی کابل روز یکشنبه وخیم گزارش شد و هفت تن به علت ازدحام جمعیت اطراف فرودگاه کشته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها