قیمت تایر 15 درصد افزایش یافت/اعمال نرخ‌ها از امروز

با مصوبه هیأت مدیره انجمن تایر، قیمت تایرهای تولیدی در کشور از امروز 15 درصد افزایش یافت.

قیمت تایر 15 درصد افزایش یافت/اعمال نرخ‌ها از امروز
کد خبر: 511443
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۳:۲۴:۵۶

اعتمادآنلاین| مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به تشکیل جلسه هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان تایر اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید تایر، پیشنهاد رشد 15 درصدی قیمت تایر پیگیری شد و در نهایت با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مقرر شد این میزان افزایش قیمت برای تایرهای تولیدی در کشور اعمال شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تاریخ اجرای این مصوبه ابتدای شهریور ماه یعنی امروز تعیین شده است، افزود: قیمت تمام شده تولید تایر بیش از 15 درصد افزایش داشته اما تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که در تعامل با بازار باید منقبض تر عمل کنند به طوری که بازار کشش افزایش قیمت را داشته باشد. در نتیجه افزایش قیمت 15 درصدی مصوب شد.

به گفته تنها، افزایش مولفه‌های تولید از جمله قیمت مواد اولیه مشکلاتی را برای صنعتگران به وجود آورد و در این شرایط تولید برای کارخانه‌ها با قیمت قبل به صرفه نبود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، صنعتگران برای اینکه بتوانند تولید خود را حفظ کنند ناچار به افزایش قیمت هستند، زمانی که کشور با تورم مواجه است این تورم بر همه بخش‌ها اثرگذار خواهد بود و صنعت تایر نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش فارس، آبان سال گذشته با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر آزاد شد. به این ترتیب از آن پس، قیمت تایر توسط انجمن تایر و البته با نظارت سازمان حمایت مشخص می شود.

در پی این مصوبه، اواخر آبان 99 قیمت تایر 50 درصد افزایش یافت. دلیل این افزایش قیمت، رشد قیمت مواد اولیه تولید تایر از جمله دوده، روغن،‌ کائوچو، نخ و اکسید روی عنوان شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها