رایزن بازرگانی ایران در افغانستان:

روند صادرات کالا به افغانستان عادی است/ کاهش تعرفه واردات کالا به افغانستان

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه روند صادرات کالا به افغانستان با روال عادی در حال انجام است، گفت: طالبان تعرفه واردات کالا به افغانستان را کاهش داده است.

روند صادرات کالا به افغانستان عادی است/ کاهش تعرفه واردات کالا به افغانستان
کد خبر: 511461
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۱۳:۲۰

اعتمادآنلاین| محمد مهدی جوانمرد قصاب درباره آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و افغانستان، گفت: در مرزها و گمرکات مشکلی برای نقل و انتقال کالا از ایران به افغانستان وجود ندارد و تقریبا صادرات کالا از ایران به افغانستان با روال عادی در حال انجام است.

به گزارش فارس، رایزن بازرگانی ایران در افغانستان با اشاره به اینکه طالبان تعرفه گمرکی واردات کالا را به شدت کاهش داده است، افزود: طالبان تعرفه گمرکی واردات کالا را یک هشتم کاهش داده و با این شرایط بازرگانان بسیار راحت تر و سریع تر می توانند ترخیص کالاهایشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیش بینی روند تجارت با افغانستان نیازمند مشخص شدن استراتژی اقتصادی این کشور است، گفت: لذا باید در آینده در این مورد صحبت کنیم.

جوانمرد قصاب با تاکید بر اینکه مشکلی خاصی درباره تجارت با افغانستان وجود ندارد، افزود: طالبان سیاست گسترش روابط تجاری با همسایگان خصوصا ایران را اعلام کرده است و لذا مشکلی در خصوص تجارت بین دو کشور وجود ندارد.

وی بیان داشت: البته مشکلاتی در خصوص ناامنی در کشور افغانستان و بحث صدور ویزا برای تجار اخیرا مسائلی را بوجود آورده اما تاجرانی که دارای ویزای یک ساله هستند تا زمان پایان یافتن مهلت ویزا در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند و در تلاش هستیم تا این مشکلات نیز به زودی مرتفع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها