کد خبر: 511472
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۵۳:۱۳
| |

روزگذشته رقم خورد:

63 هزار مگاواتی شدن مصرف برق

مصرف برق پس از چند روز کاهش، دوباره روند افزایشی خود را آغاز کرد به گونه‌ای که روز گذشته به رقم 63 هزار و 646 مگاوات رسید.

63 هزار مگاواتی شدن مصرف برق
کد خبر: 511472
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۵۳:۱۳

اعتمادآنلاین| مصرف برق کشور از بیست و ششم مردادماه روند کاهشی در پیش گرفته بود و از کانال 60 هزار مگاواتی به کانال 50 هزار مگاوات وارد شده بود.

به گزارش ایرنا، بخشی از این کاهش مصرف به دلیل اعمال تعطیلات مربوط به کرونا و بخش دیگر نیز به علت کاهش محسوس دمای هوا بود که موجب کمتر شدن نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در طی 6 روز گذشته با توجه به کاهش بار شبکه توانستیم گشایش هایی را در تامین برق بخش صنعت داشته باشیم، گفت: صنایع توانستند در این چند روز بدون وجود محدودیتی جدی فعالیت داشته باشند، به طوری که در بخش صنعت سیمان محدودیتی وجود نداشته و به جز در ساعت اوج مصرف که آن هم متناسب با سال‌های گذشته بوده است، 75 درصد نیاز برق این بخش تامین شده و در بخش فولاد نیز بیش از 70 درصد برق مورد نیاز در روزهای اخیر تامین شده است.

«مصطفی رجبی مشهدی» ادامه داد: برای روزهای آتی تلاش می‌شود شیفت شبانه صنعت فولاد بدون محدودیت باشد اما طی روز در حد توان و به اندازه‌ای که برای تولید اکسیژن در این بخش برق مورد نیاز است را تامین خواهیم کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: از امروز(30 مرداماه) تا انتهای هفته روند افزایش دما را داریم که لازم است مشترکان عمده همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن داردکه مصرف برق روز گذشته و نیز روز قبل تر(30 مرداد) روند افزایشی را طبق پیش بینی صورت گرفته آغاز کرد.

براساس همین گزارش مصرف 63 هزار و 646 مگاواتی روز گذشته نسبت به روزمشابه پارسال که 51 هزار و 327 مگاوات بود از رشد بیش از 12 هزارمگاواتی برخوردار شده است.


این میزان مصرف از روز قبل آن یعنی شنبه سی مردادماه که رقم مصرف 60 هزار و 938 مگاوات بوده حدود سه هزارمگاوات بیشتر است.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: جدول خاموشی‌های احتمالی همچنان برای برنامه‌ریزی مشترکان منتشر و به اطلاع هم‌وطنان می‌رسد تا امورشان را تنظیم کنند.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: در حال حاضر میزان نیاز مصرف کشور از میزان تولید نیروگاه‌هابیشتر است و به همین جهت کماکان نیاز به همکاری مشترکان در بخش‌های صنایع و کشاورزی است.

وی ادامه داد: با روند پیش رو از نیمه دوم شهریور ماه شرایط تا حدودی پایدارتر شده و از محدودیت‌ها در بخش صنعت و سایر بخش‌ها کاسته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها