کد خبر: 511584
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۱:۳۷
| |

نفت 5 درصد گران شد

قیمت نفت پس از این که رگولاتور داروی آمریکا، واکسن کرونای فایزر را به طور کامل تایید کرد و امیدواریها به تقاضای بالاتر برای سوخت پس از بهبود نرخ واکسیناسیون را برانگیخت، در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

نفت 5 درصد گران شد
کد خبر: 511584
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۱:۳۷

اعتمادآنلاین| بهای معاملات نفت برنت 21 سنت معادل 0.3 درصد افزایش یافت و به 68 دلار و 96 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 14 سنت معادل 0.2 درصد، به 65 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بیش از پنج درصد صعود کرده بودند.

به گزارش ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا که دسامبر گذشته اجازه استفاده اضطراری از واکسن دو مرحله ای فایزر-بیو ان تک را صادر کرده بود، اکنون به طور کامل استفاده از این واکسن برای افراد 16 سال به بالا را تایید کرده است. مقامات بهداشتی امیدوارند این اقدام آمریکاییهای واکسن نزده را به ایمن بودن تاثیر واکسن ترغیب کند و همچنین دولتهای ایالتی و محلی بیشتر و کارفرمایان خصوصی را وادار کند تزریق واکسن را اجباری اعلام کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: تردید نسبت به زدن واکسن در میان برخی اقلیتها ممکن است اکنون که سازمان غذا و دارو آن را به طور کامل تایید کرده است، از بین برود. بسیاری از شرکتها و سازمانهای دولتی احتمالا تزریق واکسن را اجباری می کنند و سفرهای کاری در پاییز دوباره افزایش پیدا خواهد کرد.

عامل دیگری که از قیمتها پشتیانی کرد، پیش بینی کاهش ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا در هفته گذشته بود. آمار هفتگی ذخایر آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام می شود.

در این بین، آمار نشان داد تولید پالایشگاههای نفت هندی در ژوئیه بهبود یافت و به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید که به دلیل بهبود تقاضا برای سوخت بود و این موضوع از قیمتها پشتیبانی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شیوع سریع نوع به شدت مسری ویروس کرونا و نرخ پایین واکسیناسیون در آسیا، رشد قیمتها را محدود نگه داشته است زیرا محدودیتهای وضع شده برای مقابله با کرونای دلتا، تقاضا برای سوخت را ضعیف خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها