نخست وزیر ارمنستان:

اجازه احداث کریدور نخجوان به جمهوری آذربایجان را نمی دهیم

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: اجازه احداث کریدور حمل و نقل از منطقه نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان را نمی دهیم.

اجازه احداث کریدور نخجوان به جمهوری آذربایجان را نمی دهیم
کد خبر: 511591
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۲:۳۱:۳۰

اعتمادآنلاین| پاشینیان روز سه شنبه در معرفی برنامه دولت جدید در پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان برای بازگشایی و رفع مسدودیت خطوط ارتباطی منطقه ای با جمهوری آذربایجان است اما کوریدور متصل کننده نخجوان به جمهوری آذربایجان را از خاک خود به باکو نخواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وی افزود: دولت ارمنستان در کار گروه کاری سه جانبه متشکل از معاونان نخست وزیر ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان، امکان جدی برای رفع محاصره ارمنستان می بیند که سی سال است بطول می کشد.

نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: بدیهی است که این روند ساده ای نیست و این مساله با اقدامات مخرب و غیرسازنده و تحریک آمیز جمهوری آذربایجان پیچیده تر می شود.

وی افزود: من بارها اعلام کردم که در بیانیه های سه جانیه روز 9 نوامبر 2020 و 11 ماه ژانویه سال 2021 سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، هیچ سخنی از کوریدور حمل و نقل از خاک ارمنستان به میان نیامده است.

به گفته وی، درصورتی که ارمنستان از طریق آذربایجان مسیر ارتباطی به روسیه و ایران می یابد، جمهوری آذربایجان هم از ارمنستان خط ارتباطی با مناطق شرقی این کشور و جمهوری خودمختار نخجوان خواهد یافت.

پوتین در پایان اقدامات نظامی در قره باغ سهم داشت

پاشینیان در ادامه سخنان خود در پارلمان ارمنستان گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در توقف اقدامات نظامی در قره باغ و برقراری ثبات و صلح و آرامش در منطقه سهم داشت.

وی سپس به نقش ویژه رئیس جمهوری روسیه در توسعه روابط ارمنستان و روسیه اشاره کرد.

پاشینیان خاطرنشان کرد که روابط راهبردی با روسیه از عوامل اصلی امنیت کشور ارمنستان محسوب می شود.

نخست وزیر ارمنستان گفت: مرزبانان روسی در محافظت از مرزهای این کشور مشارکت می کنند و روسیه از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است و مسکو در گفت وگوهای برای رفع مشاجره مرزی با جمهوری آذربایجان شرکت دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها