قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

افزایش 30 تا 90 درصدی قیمت مواد غذایی پر مصرف/ برنج 38 درصد گران شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش 30 تا 90 درصدی قیمت مواد غذایی پر مصرف از ابتدایی سال تاکنون خبر داد.

افزایش 30 تا 90 درصدی قیمت مواد غذایی پر مصرف/ برنج 38 درصد گران شد
کد خبر: 511852
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسمعلی حسنی با بیان اینکه با بالا رفتن هزینه تولید شاهد افزایش قیمت محصولات غذایی پرمصرف هستیم، اظهار کرد: در سالجاری قیمت مواد اولیه تولید محصولات کشاورزی مانند سم، کود و بذر و مولفه‌های تاثیر گذار در هزینه تمام شده مواد غذایی آمانند کارگری و حمل و نقل و ... رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: با رشد قیمت عوامل مذکور، افزایش قیمت مواد غذایی اجتناب ناپذیر است و باید مطابق با رشد آن‌ها منتظر افزایش قیمت‌ها برای مصرف کننده باشیم.

به گفته حسنی؛ از ابتدای سال تاکنون قیمت مواد غذایی پر مصرف از 30 تا 90 درصد افزایش داشته است که برخی از آن ها همچنان روند صعودی قیمت را طی می‌کنند.

وی از جمله این مواد غذایی پر مصرف را کره با 30 درصد افزایش قیمت، خرما با 30 درصد افزایش قیمت، روغن با 35 درصد افزایش قیمت، حبوبات با 30 تا 35 درصد افزایش قیمت، برنج با 38 درصد افزایش قیمت عنوان کرد.

وی رکورد دار بیشترین افزایش قیمت از ابتدای سال تا کنون بین مواد غذایی پر مصرف را مربوط به شکر با 90 درصد افزایش عنوان کرد.

وی معتقد است؛ شاید قابل لمس‌ترین افزایش قیمت مواد غذایی در زندگی مردم در ماه‌های اخیر مربوط به برنج باشد.

حسنی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی از 31 تا 43 هزار تومان رسیده و قیمت برنج خارجی نیز همپای آن بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه پر مصرف ترین برنج خارجی در کشور ما برنج هندی است، افزود: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی در بازار از 19 هزار و 500 تا 23 هزار و 500 تومان متغیر است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، قیمت کنونی هر کیلوگرم برنج پاکستانی از دیگر برنج های خارجی پر مصرف در بازار کشور را 2 تا 3 هزار تومان بالاتر از برنج هندی اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها