کمک 850 هزار دلاری صلیب سرخ به ایران برای مقابله با خشکسالی

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه هلال‌احمر از تخصیص کمک 850 هزار دلاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ به ایران در راستای مقابله با خشکسالی خبر داد.

کمک 850 هزار دلاری صلیب سرخ به ایران برای مقابله با خشکسالی
کد خبر: 512068
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۱:۵۶:۵۴

اعتمادآنلاین| حسن اسفندیار در خصوص تداوم فعالیت های این جمعیت در راستای مقابله با خشکسالی در کشور گفت: هلال احمر در راستای مقابله با خشکسالی در وهله اول از امکانات داخلی و در ادامه از کمک های بین المللی استفاده خواهد کرد. همه تلاش ما این است تا آلام شهروندانی که زندگی آنها تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، کاهش یابد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، وی افزود: پیش بینی هلال احمر برای ورود به مقوله خشکسالی خوب و مبتنی بر حقایق بود و امروز که در اوایل شهریور ماه هستیم، هنوز هم زندگی مردم برخی مناطق تحت تاثیر خشکسالی است. هلال احمر در این مناطق امروز در سه جبهه در حال تلاش است تا به مردم امدادرسانی کند. برای نمونه عمده مناطق درگیر با خشکسالی در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خشکسالی متاسفانه پیک پنجم کرونا نیز زندگی مردم را در این مناطق سخت تر کرده و تعداد زیادی از هموطنان هر روز به این بیماری مبتلا می شوند و همین امر سبب شده است تا هلال احمر در این عرصه نیز به کمک مردم شتافته و قسمتی از توان خود را صرف این مساله کند. از سوی دیگر جنگ در افغانستان سبب شد تا خیل عظیمی از جمعیت این کشور به ایران پناه آورده و امروز استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی درگیر این مساله هستند و تلاش می شود تا خدمت رسانی به این پناهندگان نیز صورت گیرد.

اسفندیار ادامه داد: این سه اتفاق، کشور را به صورت مشخص تحت تاثیر قرار داده و به همین واسطه هلال احمر همه تلاش خود را در این سه حوزه انجام داده تا این عرصه ها به شکل بهتری مدیریت شوند. به علت گسترده بودن این اتفاقات هلال احمر درخواست کمک از نهادهای بین المللی نیز داشت تا بتواند خدمات بهتری ارائه دهد. در همین راستا پروپوزالی در جهت ارائه به صندوق اضطراری مقابله با خشکسالی نگارش و برای دفتر فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در ژنو ارسال شد. بحث های فنی در این خصوص انجام و پروژه جمعیت هلال احمر پس از بررسی در 11 کمیته تخصصی به تصویب رسید.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: هلال احمر فارغ از این مسائل در مردادماه طرح نذر آب 4 را در استان های درگیر خشکسالی آغاز کرد و پس از تصویب برنامه مقرر شد تا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ نیز به این برنامه کمک داشته باشد و مبلغ تخصیص داده شده نیز به صورت مشخص در استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان هزینه خواهد شد.

وی افزود: تامین آب شرب سالم، حمل آن به مناطق روستایی، پروژه تصفیه آب، مقابله با بیماری هایی که بواسطه کمبود آب در برخی مناطق شایع می شود، اعزام پزشکان و کاروان های سلامت به مناطق دورافتاده، شناسایی بیماران دارای مشکل خاص و ارجاع به بیمارستان های پیشرفته کشور، کمک به معیشت مردمی که بواسطه از بین رفتن منابع آب مشاغل خود را از دست داده اند، حمایت روانی از مردم متاثر از خشکسالی، اعزام تیم های روانشناسی به مناطق درگیر خشکسالی و ارائه کمک های نقدی به نیازمندان از جمله اقداماتی است که در دستور کار هلال احمر در این ایام قرار گرفته است.

امکان انتقال کمک های بین المللی به داخل کشور مهیا شده

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امروز امکان انتقال کمک های بین المللی به داخل کشور مهیا شده، اظهار کرد: بواسطه تحریم های شدیدی که علیه ایران وضع شده، سیستم بانکی ایران نیز مسدود شده و تا به امروز امکان انتقال کمک های بین المللی به داخل کشور وجود نداشت و مشخصا پس از انجام رایزنی، دفتر منطقه ای فدراسیون بین المللی صلیب سرخ تمهیداتی را انجام داد و به کمک این نهاد بزودی یک کانال مالی ایجاد می شود تا به راحتی بتوان کمک های بین المللی را دریافت کرد.

اسفندیار با تاکید بر این که مبالغ تخصیص داده شده صرفا در حوزه هایی هزینه می شود که فدراسیون بین المللی صلیب سرخ موافقت کرده، گفت: پس از تلاش هایی که در ماه های اخیر صورت گرفت، تا به امروز برای مقابله با خشکسالی مبلغ 850 هزار دلار به ایران تخصیص داده شده است و با توجه به میزان آسیب دیدگی استان ها، میان استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی تقسیم شده و در موارد و مناطق ذکر شده هزینه می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها