کد خبر: 512095
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۳:۳۶:۳۰
| |

طالبان: جلوی کشت مواد مخدر را می‌گیریم

وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ طالبان گفت که این گروه اقدامات مهمی در راستای مقابله با کشت و تولید مواد مخدر انجام خواهد داد.

طالبان: جلوی کشت مواد مخدر را می‌گیریم
کد خبر: 512095
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۳:۳۶:۳۰

اعتمادآنلاین| «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی سابق و وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی کنونی طالبان امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای بر ضرورت مقابله با کشت خشخاش در افغانستان تأکید کرد.

به گزارش فارس، او به وبگاه روسیا الیوم گفت که طالبان پس از تثبیت قدرت در افغانستان اقدامات خود علیه مواد مخدر را تشدید خواهد کرد و در این باره برنامه دارد.

ذبیح‌الله مجاهد افزود: «در حال حاضر نزدیک به سه میلیون افغانی اعتیاد به مواد مخدر دارند. این برای ما بسیار دردناک است. تلاش خواهیم کرد تا از کشت و تولید مواد مخدر جلوگیری کنیم. سال 2001 توانسته بودیم که کشت و تولید انواع مواد مخدر را کاهش دهیم. اکنون نیز در همان مسیر اقدام خواهیم کرد.»

به گفته این مقام طالبان، در برخی ولایات همچنان مواد مخدر کشت و تولید می‌شود و همه کشورهای منطقه‌ای و دیگر کشورهای مبتلا به مواد مخدر باید در این زمینه همکاری کنند. او گفت باید کشاورزان را قانع کرد که به جای مواد مخدر محصولات دیگر کشت کنند.

وزیر اطلاع‌رسانی طالبان در ادامه گفت که این گروه تلاش خواهد کرد تا مانع ترانزیت مواد مخدر از فرودگاهها و گذرگاههای مرزی شود و ابراز امیدواری کرد که دولت آتی در افغانستان باید اهتمام و توجه بالایی به این موضوع نشان دهد.

طبق آمار دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سه سال گذشته در افغانستان شاهد بالاترین آمار تولید مواد افیونی بود و تجارت مواد مخدر به ستون فقرات اقتصاد افغانستان تبدیل شده است. این دفتر سازمان ملل در سال 2010 گزارش داد که تولید مواد افیونی در افغانستان پس از حمله نظامی آمریکا و ناتو در سال 2001 به شدت افزایش یافته است. به طوری که فقط در سال 2007 به میزان تمامی سال‌های تسلط طالبان بر افغانستان در این کشور تریاک تولید شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها