کد خبر: 512152
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۰۹:۲۴:۲۸
| |

صدرالحسینی، کارشناس غرب آسیا:

اجلاس بغداد نشانگر بازگشت عراق بعنوان بازیگر منطقه ای است

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد که یک نکته بسیار مهم و اساسی درباره نشست بغداد وجود دارد و آن بازگشت عراق به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد و موثر در حوزه منطقه غرب آسیا و بویژه کشورهای عربی است.

اجلاس بغداد نشانگر بازگشت عراق بعنوان بازیگر منطقه ای است
کد خبر: 512152
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۰۹:۲۴:۲۸

اعتمادآنلاین| وی در یک گفت و گوی تلویزیونی ادامه داد: این مساله یعنی بازگشت عراق بعنوان یک بازیگر عربی منطقه یکی از نکاتی بود که جمهوری اسلامی در سال های اخیر به آن اشاره داشت و علاقه مند بود که عراق بتواند هرچه زودتر موقعیت ویژه خودش را در بین کشورهای عربی پیدا کند که این اجلاس با دعوت از مقام های جمهوری اسلامی آغاز شد و ایران در این رابطه اعلام همکاری های خاصی را انجام داد و در حقیقت اولین سفر وزیر امور خارجه دولت سیزدهم هم به این کشور به همین منظور انجام شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به این پرسش که در این نشست جمع متفاوتی حضور داشتند چرا از یک سو سوریه به عنوان کشور همسایه و منطقه ای غایب و از سوی دیگر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که نه همسایه عراق و نه منطقه ای است، حضور داشت؛ چیست؟ " افزود: نکته حائز اهمیت این بود که بشار اسد به این دلیل در این جلسه حاضر نشد که او این انتظار به حق را داشت که جامعه عرب برای او همان کرسی را که در گذشته داشت، ایجاد کند و اولین جلسه در بین کشورهای عربی برگزار شود و در ادامه او در جلسه های مصداقی و کشوری حاضر شود.

وی اظهار کرد : البته از جانب دولت عراق فالح الفیاض به سوریه رفت و در آنجا از اسد دعوت رسمی به عمل آورده بود.


او گفت: اما فرانسه به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به این دلیل در این جلسه حاضر شد که بتواند آن محوریتی که در ارتباط با مسائل اقتصادی و این که باید در منطقه صلح و ثبات برقرار باشد، ایجاد شود و در حقیقت تضمینی برای این موضوع باشد که البته دخالت های بی جای فرانسه در بعضی از کشورهای منطقه و عربی در این رابطه فراموش نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها